Snälla, skjut mig!

Med risk för att smitta.....

Ja, min rygg är helt messed up. Jag vet inte vad jag ska ta mig till.. har så fruktansvärt ont och det finns ingen ligg/sitt- eller ståställning som avlastar ens lite. Det ilar från svanken neråt mot benen vilket leder till att jag får någon sorts kramp i benen. Dessutom strålar det även uppåt i ryggen längst högra sidan.. Imorgon ska jag ringa min barnmorska så jag får det här fixat. Jag är less, frustrerad och har ont. Som att det ens nästan skulle vara det enda..
Järntabletterna har bokstavligen messat up min mage.. Ja, nog är det förjävla härligt att ha magknip av och till dag in, dag ut. Om jag inte äter tabletterna är jag yr och har världens huvudvärk. Välj själv.. pest eller kolera!
Kan dessutom inte ta några tabletter för sura uppstötningar i samband med järntabletterna.. så jag får minsann leva med denna förbannad halsbränna och sura uppstötningar. Myten säger att om man har mycket halsbränna och sua uppstötningar så kommer man föda ett barn med mycket hår.. = bebis kommer vara heltäckt med lång man.. tyckte jag såg en hårig bringa på ulbilden. :-)
MEN till saken hör att jag inte har mått speciellt illa under min graviditet.. Och jag kan nog räkna antalet gånger jag spytt på två händer och sisdär 8 fingrar..  Ja, jag ska väl skatta mig lycklig? Jag hörde att om man haft en jobbig graviditet får man en lätt förlossning.. Då kan jag gott konstatera att vårat barn kommer med storken.. möjligen från tattarlasset. Det kan jag leva med :-) Nä, 105 oförglömliga dagar to go..

Så till de lite mindre deprimerande hödjpunkterna i min ack så glamorösa vardag.. Stockholmbesöket är bokat till den 18-21 september. Nu ska bara flygbiljetten bokas. Så jävla freakin nice.

Eftersom vi saknar ett badkar ska jag ta en lång och varm dusch och sedan inta morgonrocksläge och lägga mig till rätta i sängen och läsa!

Jag tar och avslutar med lite nya bilder från idag. v. 24+1. :-)





Kommentarer
Postat av: Mia

Vad kul med en uppdatering! :) har väntat på bilder på magen..Den är ju riktigt stor å go nu :)..Och jag tycker synd om dig med dina krämpor..Vet hur det känns..iaf några av dem..jobbigt är det. Men som tur är,är det bara tillfälligt man har dem..Snart är det över och ni har en liten mysig liten bebis att snosa på. :) kramar!

2008-08-11 @ 20:55:06
URL: http://mida.blogg.se/
Postat av: Stiin

meeen vilken mys mage :)

2008-08-12 @ 08:27:59
URL: http://bjursan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0