min nya okompetenta idiot till bm


Jag är så jävla förbannad just nu.............................det finns inget slut.

Efter gårdagen missöde, jag missade telefontiden till barnmorskan med 5 minuter, steg jag upp i god tid idag. Jag började ringa min nya barnmorska, som jag inte träffat ännu utan som jag har första besöket hos på måndag. Det tog hela 28 minuters telefonterrande från min sida innan hon äntligen tog mitt samtal. Jag förklarade mitt ärende och hon svarade genom att ta fram min journal när hon sen säger att jag har ringt till en barnmorska och att jag borde vända mig till en läkare istället. Sedan börjar hon förklara en barnmorskas arbetsuppgifter när jag avbryter och säger att jag ringer till dig för att jag är gravid i 25:te veckan och är din patient och för att min förra barnmorska bad mig kontakta dig om min rygg blev värre. Efter ett tag gapskrattar hon och kunde ju se att "jamen titta, du var ju gravid.... och på min lista, lustigt" gapskrattet försätter och jag avbryter henne på nytt med att förklara lite bättre om mina tidigare problem jag haft med ryggen, att det blev bra efter semestern men att det kommit tillbaka igen. Hur det gör ont, när det gör ont och så vidare. Vet ni vad hon svarar? Att jag nog har urinvägsinfektion? Vad fan, är hon seriös tänker jag?! Jajjemän, imorgon ska jag och lämna ett urinprov för att hon var minsann säker på att det var urinvägsinfektion. Ja, jag har haft urinvägsinfektion förr.. Inte hade jag då värk som började i svanken och ilade sig ner i baken och benen, mina ben krampade inte och min rygg kändes inte som att den skulle gå av så fort jag rörde på mig. Sen avslutar hon med att jag ringer om det är nått fel på fredag, annars ses vi på måndag (då vi har avtalad tid). Ja, då kan väl du komma och skrapa upp mig från stengolvet på max?! FÖr där lär jag nog befinna mig.. halvdöd.

Åh, så jävla värdelös.........................Att det ens fanns så jävla värdelösa människor inom vården? Vart fan har hon tagit sin jävla examen.... Jag är så jävla frustrerad och inte fan kommer min jävla rygg att bli bra av att jag ska pissa i en jävla mugg. Satans jävla kärring jääääääääääääääävel.  

Nu ska jag väcka markus och svära ut min ilska på honom och förklara varför ini helvete vi måste åka och hämta en jävla urinkopp på vc. BLÄ

Kommentarer
Postat av: Mia

Men usch då..lät ju inte kul det inte med en sådan barnmorska..till råga på allt. :/ jobbigt.. kan ju säga att min inte heller var sådär jättebra..Ja, jag förstår inte hur vissa fått jobb..menmen..Vad otur du hade då...Måste bara säga att man fick sig ett gott skratt av ditt inlägg..Skrapa upp dig från stengolvet på max..hehe..Det lät bara så roligt, men samtidigt hemskt. :) Hoppas det löser sig med ryggen! kramar!

2008-08-15 @ 20:12:25
URL: http://mida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0