deprimerande, med risk att smitta

Stod och väntade på bussen, busskuren pryddes av en rullande text där det stod "Varje dag börjar med nya möjligheter". Ja, kanske kommer bussen i tid idag? Men den tanken slogs bort lika snabb t den blomstrat upp då jag kollade på klockan och insåg att bussen var 5 minuter sen.. 5 minuter senare anlände den. Som jag hatar att åka buss... Jag måste se till att skaffa körkortet, eller så satsar jag på att bli stenrik köpa en bil och skaffa mig en privat chaufför. Det är nog mest troligt att det senare inträffar.. iaf enligt de som känner mig.

Motivationen lyser med sin frånvaro. Studierna känns bara tungt just för tillfället, har X antal böcker som ska läsas ut.. orken att sätta sig finns inte då man i princip behöver ett lexikon till var och varannat ord. Kan inte hjälpa det, men tankarna finns hela tiden om det är/var rätt tidpunkt att plugga. Just idag känns det som att jag skulle vilja ta ett studieuppehåll och bara jobba. Slippa allt ansvar, slippa ha massa rapporter, uppgifter och tentor hängandes över en precis hela tiden. Det skulle vara så skönt att kunna spendera sin lediga tid på annat.. för att inte tala om alla pengar, all tid och energi man skulle ha över till nära och kära..
Förmodligen är det bara ännu en period som kommer passera.. men just nu.. orken och motivationen ligger på noll.

Skulle ha behövt spenderat denna dag och kväll i skolböckerna, men det lär ju inte inträffa. Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0