Brännskador alá trejde graden


I helgen var jag ledig och vädergudarna var äntligen, för första gången denna sommar, på min sida. Så vi bestämde lördagmorgon att åka till mamma och pappa på stugan. Vi anlände under förmiddagen och satt ute i princip hela dagen, for in till pdolområdet på en snabb visit för lite langos. På kvällen grillade vi, bastade och bara tog det lungt. Jag insåg till min fasa att mina knän och fötter var misstänksamt röda och smärtade nå så kopiöst. När jag innan läggdags skulle smörja in mina onda knän såg jag att det till och med blivit brännblåsor. Behöver jag nämna att jag har haft ont? Nu har iaf allting i princip lagt sig och jag är redo för playan igen.. Aronsbadet står på schemat.

Markus har dessutom känt dom första riktiga sparkarna igår morse när vi låg i sängen. Jag låg och läste och markus låg brevid och sov. Sparkarna var mycket mer kraftfulla än tidigare och jag riktigt såg på magen när sparken kom.. så jag bad om att få låna markus hand och placerade den på magen och han kände väl ett tiotal sparka efter varann. Han var klarvaken ch helt i eld oc lågor. :-) Sparkar har fortsatt i samma takt idag och jag märker tydligt att bebis har ett eget vaket/sov-mönster. Imorse vaknade jag första gången klockan 06:14 av senadrag i vaden.. detta senadrag varade väl i sisådär 1-2minuter och jag satt klarvaken. Lyckades dock somna om för att väckas igen av ett jäkla sparkande  magen kring niosnåret. Nu har jag äntligen fått liv i markus och vi ska bege oss till poolen. :-)

Ha en trevlig dag i solen!!


Kommentarer
Postat av: Annapanna

Vad har hänt med idg systeryster?? Nu har du brännt dig TVÅ gånger i sommar, brukar du verkligen det? Du brukar ju vara brun som en pepparkaka... Själv har jag ett lår som bara är snäppet från brännblåsor så jag vet vad du snackar om.

Ha det gott ! ;-)

2008-07-30 @ 20:49:20
Postat av: till systeryster:-)

Jag vet, visst är det konstigt? Kan möjligen bero på att det bara varit två soliga dagar i sommar och att jag har gått in till 100% dessa dagar för att skaffa mig en bränna? Dock kan jag informera att den tidigare röda färgen börjar gå mot en brun nyans.. det finns hopp:-) Skam den som ger sig! Så ni spenderar också varje tänkbar dag i solen? Hur lyckades du bränna dig? Körde du all natural som jag (=vadå solskyddsfaktor?! för mesar) ??? :-)

2008-07-30 @ 22:58:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0