Helgen


Nu var det allt för länge sedan jag tog mig tid att skriva en rad. Det har faktiskt hunnit hända en hel del saker på dessa odokumenterade dagar!

Helgen var jag ledig och den spenderades uppe i byn. Vi åkte fredagmorgon och anlände till övertorneå i lagom tid för lunch.. gick runt bland stånden och till våran glädje hittade vi ett langos stånd, efter att ha tryckt deras lango special med räkor, skagen och rom (mmmm!!!) kunde vi dock konstatera att det inte var lika bra som riktiga langos. Langos blev en stor favorit hos markus när jag förra året presenterade dem för varandra under luleå kalaset.. Eftersom min tunga var lika uppvullen som en ballong efter mitt smarta drag att pierca tungan (och nu får jag inte ens ut den!!!! jag kommer dö med en piercad tunga, kul ens) fick jag inte ens i mig en liten provsmak langos.. Så i år har jag lite att ta igen, dessutom gravid. Det kan inte sluta mer än bra!!


Väl uppe i byn var jag sugen på att fiska.. så markus pappa byggde ihop ett metspö åt mig Och vi begav oss ut på sjön.. fiskelyckan var min och jag krokade mer abborrar än jag kunde räkna. Vissa var till och med riktigt fina!
Denna fisketur inspirerade mig att skaffa ett eget metspö så jag kan följa med markus och fiska även i lule. Så lördagmorgon blåste vi in till övertorneå och marknaden igen och där fick jag mitt allra första metspö!! Invigning av det skedde på rantissjön under kvällen och även denna gång var fiskelyckan på min sida.. och jag drog upp fisk efter fisk (även mörtar denna gång). Behöver jag säga att markus inte fick en enda fisk? Han blev lite less min skadeglädje och vägrade att hjälpa mig på med mask och ta bort fiskarna från kroken. Så som den karlakvinna jag är fick jag lära mig själv och det gick ju finfint, livet i behåll. Ja, kanske är jag till och med redo för ett kastspö nu...

Har dessutom hunnit vara hos barnmorskan där allting gick som det skulle och vi fick lyssna på hjärtljuden (även sparkar och slag). Hjärtat pickade på i 140. Och magen växer så det knakar och min svängradie är lite begränsad.. Nya bilder kommer inom kort!

Nä, nu ska jag väcka markus som somnat på soffan så vi kan fara och göra lite affärer.. dags att införskaffa en badrock som jag så länge suktat efter. So long!

/L

Kommentarer
Postat av: hanna

gud så kul med bebben :) nu tycker jag att det börjar bli dags för en liten trio-reuion skvallerkväll, eller vad säger du?;p sköt om dig :)

2008-07-20 @ 15:45:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0