Ensam och vilse i sin egen stadsdel


Vi lämnar veckan som var bakom oss och tar nya tag.. måndag.. igen.
I helgen var vi utanför Boden och körde skoter,grillade och drack. Ja, frågan var om det skulle bli ett vinglas eller en vinflaska? Ja, det slutade med en vinflaska och lite där till.. Jag hann även med att förfrysa mina fingrar och markus skaffade sig en bula i form av en extra skalle.. Ja, men trevligt hade vi iallafall. Igår var man mera sliten och efter att markus for på jobbet somnade jag på soffan, vaknade halv fyra och la mig i sängen. Vaknade alldeles för sent imorse, gick upp och träffade Z på skolan för att göra lite nytta! Efter de begav jag mig mot stan för att leta reda på min praktikplats (där jag förövrigt ska infinna mig imorgon 09.00). 45 minuters senare var jag vilse.. sjöblöt och iskall om fötterna.. och inte närheten något klokare om vart fan den där förskolan ligger. Så jag bestämde mig för att börja leta mig hemåt. Väl hemma tog jag tag i städandet och hade bara kvar att dammsuga vardagsrummet och toaletten när dammsugare går i strejk.. vägrar suga! Förbannade jävla skiiiiiit... efter att ha undersökt saken lite närmare inser jag att det är påsen som är för full och måste bytas. Skulle byta skiten när jag inser att jag kartongen står tom.. typiskt! Måste ge mig in i dammsugar-påse-djungeln imorgon. Det är INTE lätt! Efter mitt missöde med städningen bestämmer jag mig för att sätta mig med att skriva in uppgiften jag och Z gjorde idag på dan.. Jo, men tur att man inte skriver slarigt.. jag får gissa mig till varje ord. Vilken jobbig dag.. veckan kommer garanterat fortsätta i samma tempo. Alla inlämningar ska vara inne på fredag. Jag ligger risigt till, oj vilken dejavú- känsla... Kan någon sälja mig lite självdiciplin??? Istället för att skriva uppgiften sitter jag och bloggar, dålig stil! Nu äre skärpning. Nu ska jag hinna göra något innan jag måste börja bege mig mot sängen.. blir en TUNG dag imorgon. Om jag hittar dit nu vill säga=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0