allergisk


ja, jag börjar faktiskt tro, på riktigt, att jag är allergisk mot att vara gravid.. alla mina organ stänger typ ner. ja.. hur som helst så gick det bra på förlossningen och efter sisådär 3,5 timmar fick vi äntligen lämna stället och åka hem. men först styrde vi, på inrådan av mig, in på donken och köpte mat.
inne på förlossningen kunde vi konstatera att mitt blodtryck låg på 142/97, dvs inte okej. febern låg på över 38 grader och då var jag säker på att det var en ny infektion på gång.. läkaren och barnmorskan också. så dom gjorde en sänka som inte visade något.. så vi fick åka hem och ska ringa dit om läget förvärras. typ febern stiger eller smärtan blir olidlig.

när vi kom hem kollade jag tempen igen, den låg enligt våran mätare på 36,0. jo, men vad bra att den funkar... har misstänkt det hela dagen. när våran mätare visade att jag hade 37,5 hade jag alltså över 39 graders feber egentligen. inte konstigt att man är trött och mossig i huvudet. aja, skitsamma..

det börjar till och med bli pinsamt.. när personalen känner igen en, då vet man att man hänger där alldeles för ofta. jag kommer bli väldigt besviken om det inte är ewa som förlöser mig i förlossningssal 6...

nä, god natt!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Kanske är samma Ewa som jag hade? Är det någon som du känner? :) Hoppas bebisen vill komma snart, jobbigt att du har feber. :(

2008-11-27 @ 10:13:20
URL: http://jesssicaaa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0