stendött


det har varit en lugn morgon.. vaknade strax före sju (!!!).. vred och vände och kunde inte somna om så jag slog i vanlig ordning på nyhetsmorgon och låg och glodde på tv, läste bok och löste korsord tills klockan blivit 11.. då steg jag upp och gjorde mig lite frukost.

så ringde stina för att dra med mig ut på lunch, men jag var ju nyutfodrad så jag avböjde och vi fortsatte surra, surra och åter surra. två timmar senare la vi på luren och in genom dörren kommer m :-) vilken dag.. den har gått i rakettempo. hade tänkt tvätta idag men dom planerna sprack.. aja, skit samma.

så slog det mig just att jag inte känt några fosterrörelser idag.. det har varit stendött, förutom en envis hicka som har kommit och gått hela dagen. brukar alltid vara ett jävla liv där inne.. men å andra sidan blir det väl bara mindre och mindre med plats. 
 
imorgon skriver vi faderskapsbekräftelsen ochpå fredag ska vi på spec.mödra. det är med blandade känslor! ska göra klart allting ifall det skulle bli nånting.. packa klart väskan och så. är det nån som har något bra tips på ett MÅSTE i bb-väskan??

nu ska jag gå och se på lite tv innan jag ska göra ett ärligt försök på lasagne, som kan sluta hur som helst.. förmodligen på grillen.


Kommentarer
Postat av: Aina

kamera;-)



och blodgrupperingen!

2008-11-12 @ 15:27:38
Postat av: Linda

jag lovar dig att när du fått er lille bäsa så kommer det vara värd all smärta och allt jobbigt du har haft genom graviditeten, då skulle du kunna ha det likadant igen och säkert värre. för det är mäktigt att veta att det är en själv tillsammans med partner som skapat en liten människa! helt fantastiskt säger jag bara!

2008-11-12 @ 15:53:42
URL: http://lindta.blogg.se/
Postat av: ida

jo det kan man verkligen säga, därför oroar man ju sig ändå hur det kommer bli :P men snart är han ju ute, åh jag kommer typ gråta av lycka då jag läser ditt första inlägg efter förlossningen! du bara måste skriva en sån henna förlossningsberättelse så man får i sig lite nyttig info :) jag jobbar på cubus, du har då aldrig varit in (då jag jobbat) när du varit hemma??

2008-11-12 @ 17:16:52
URL: http://idoomin.blogg.se/
Postat av: Angelika

Att du inte kom och tog hand om Alfred då när du lika var vaken den där tiden. jag hade behövt sovmorgon =P



Ett tips till BB väskan är mjukt toalett papper, det dom har på bb är som sandpapper och det är INTE skönt efter att man fött barn. (snål jåparna) sen bebis blöjor/tvättlappar, pyjamas, tidningar, nånting att frossa i sig (tex godis) =P.. hmm, shit kommer inte ihåg, men känns som att det var en massa man ångrade att man inte tog med.. med mkujt toapapper är iaf ett hett tips! :)

2008-11-12 @ 17:26:35
Postat av: Julia

För mig var under själva förlossningen kall dricka det viktigaste! Jag hade fryst lite vatten (typ hälften) i en petflaska så att det höll sig riktigt kallt.. nått att dricka iallafall :-) Sen finns det ju kiosk där.. chips och cola var min huvudmeny ;-)

2008-11-12 @ 20:01:42
URL: http://holio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0