krockad


nu är det äntligen fredag! jisses vad härligt:-) eftersom m har gått kvällsvecka är han alltså ledig idag.. så vi har faktiskt fått lite saker uträttade. credz till oss!
lägenheten är stor städad, från golv till tak (min förtjänst), bilen är utrensad på allt skräp (det var ett tag sen mitt metspö användes...) och bilbarnstolen ditsatt, mest för att den inte får plats här hemma och sedan har även m tagit upp utemöblerna till förrådet och städat upp altanen (jag har bara tjatat i sisådär 2 månader) och varit på soptippen. plus att jag i skrivande stund håller på att tvätta pp våra vinter kläder som får komma fram nu och höstkläderna åker bort.
sen har vi haft besök av robba, angelika och lille alfred.. alltid lika trevligt:-)

jag har tjatat på att jag vill ha en tv i sovrummet hur länge som helt utan någon som helst framgång, trots att det står en och dammar i förrådet. men så igår så bar han ner den och satte in den i sovrummet.. gissa varför? jo för att han ska få spela sitt GOW2 på stortvn i vardagsrummet. aja, inte mig emot..  it's a win and win situation:-)

igår så var det någon som backade in i våran pärla.. han lämnade namn och telefonnummer på en lapp på rutan. efter en grundlig genomsökning kunde vi dock inte hitta någon skada. men jävligt bra stil att lämna en lapp. det finn alltså hopp för mänskligheten...
..... så var de det här med FK. har fått min havandekap beviljad, fick hem papper om begäran av utbetalning som jag skickat in. men inga pengar än.. fine, dom borde komma när som helst. så idag får jag hem ett brev där det står att jag måste skicka in en försäkran av något slag.. fanns massa olika alternativ. fattade jävlat noll så jag ringde upp och frågade vad dom egentligen ville ha.. hon på andra sidan luren var lika lost som jag. efter att jag runtkopplad visade de sig att jag skulle strunta i brevet. aja.
fick även tag i min barnmorska och vi bokade om tiden och båda ska nu hålla tummarna att jag lyckas hålla mig frisk till måndagmorgon kl.9. det ska vi väl klara!?! (peppar, peppar)
nu ska jag snöra mig i sängen och se lite tv, sen ska jag övertala m att det vore en exemplarisk dag för lite kinamat! oja..
ha en trevlig fredag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0