v. 38


ja, jisses.. idag går vi in i v. 38.. detta innebär då att bebbe är färdig gräddad! hur som haver bjöd morgonen på ett tidigt morgonbesök hos barnmorskan. har ju som bekant missat de sista två gångerna, men denna gång tog jag mig dit utan större missöden.
det var dags för att än en gång entra vågen som nu stannade på 70 (!!!!) pannor. och jag har sammanlagt lagt på mig 12,8kg. vilket är exakt på pricken vad man ska lägga på sig som anses normalt. blodvärdet låg på 140, det vill säga helt lysande, så jag var härmed befriad från järntabletterna (som jag förövrigt inte ätit på x antal månader). sfmåttet låg på 35cm och bebbes hjärtljud låg på 138. och vi förljer normalkurvan helt slaviskt!

det börjar också bli lite tröttsamt att hela tiden vara på helspänn.. att hela tiden gå runt och oroa sig över det här. att gå runt och känna efter. jag kan ju minsta sagt påstå att man blir sjuk av att göra det! när dessutom min barnmorska lugnade mig med att barnet räknas som fullgånget ser jag ingen anledning till att inte sätta igång? eller ska vi vänta och se vad som händer när hela min njure exploderar? eller vad kan hända? de vette sjutton faktiskt, för läkare är SÅ bra på att meddela om konsekvenserna.. risker finns det ju uppenbarligen, eftersom man måste övervaka BÅDE bebis och njure. nä, tacka vettja hysteri och tårar på fredag. jag hinner nog träna hela veckan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0