bortrest


När markus vaknade fredagmorgon bestämde vi oss för att fly stan så efter ett stopp på godishuset för lite (läs mycket) färdgodis styrde vi kosan mot rantis för en lugn och stilla helg. Vi kommer ju inte åka upp på ett bra tag framöver.. skulle inte vara så JÄTTE kul att sitta i rantis då det är dags.. Nej tack. Jag besparar mig själv och min älskade det.

Mycket mer har väl inte hänt.. fick mig en överraskning i form av lönespecet idag. Alltid kul att få mer än man räknat med! Dock blir det absolut inget som helst nöje utan bara nytta för dom slantarna. Eftersom markus har kvällsvecka denna vecka är han ledig på fredag.. och då ska vi åka till Ikea för lite last-minute-shopping (känns de som). Ska bli skönt att få det ur världen.. Måste bara skriva klart inhandlingslistan och se över den en eller två gånger. För första gången någonsin tänkte jag faktiskt skriva en lista.. och hålla mig till den. Varje gång vi varit i väg har det bara varit för nöjes skull.. vilket har resulterat i en massa onödiga bra-att-ha-grejer. Tex så har vi 30 st tallrikar.. och man kan ju fråga sig varför vi behöver så många tallrikar? Men det frågar man sig ju i efterhand, när man har kommit hem och ska pressa in dom nya tallrikarna i köksskåpet... inte när man står och övertygar sin sambo över hur användbara tallrikarna egentligen är. Så åker dom ner i kundvagnen. Glas, bestick (ja, allt köksgeråd) handdukar, påslakan och krimskrams (ljuslyktor, vaser mm) är andra varor som finns i överflöd i detta hushåll. Min karl är en höjdare på att lasta bra-att-ha-grejer i form av glödlampor, batterier och sånt. MEN å andra sidan är det ju ändå förbrukningsvaror.. jamenar, lampor brinner ju hela tiden men hur ofta lyckas man slita ut en tallrik?!

Nä, nu ska jag surfa vidare efter en bra Mina första år-bok. I morgon är det måndag och besök hos BM väntar. Denna vecka har dessutom MASSOR med grejer att erbjuda och jag har mycket att se framemot.. SÅ, den eviga söndagsångesten infinner sig INTE idag. Gokväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0