oh my, hello redhead!


Efter jag la mig till rätta i soffan och skulle slå i gång filmen inser jag till min förvåning (och förargelse) att jag tillhör den del av befolkningen som redan sett Romper Stomper.. så JÄVLA typiskt kände jag. Mitt humör dalade (om möjligt) ännu mer.
När tvn svek bestämde jag mig för att cykla ner till Willys och köpa en hårfärg och bli mörk såhär till hösten. Så efter jag tagit farväl av mitt blonda (?) svall blandade jag ihop den rödbruna blandningen och snörde in den i håret och höll tummarna. (FÖRLÅT bobbo, du trillar säkerligen av stolen när du läser det här.) Och vet ni vad? Det blev faktiskt helt ok.. Eftersom jag hade miljarders färger i håret blev det ett bra skimmer.. och färgen blev varm istället för att bli sådär grön/grå som den har en tendens att bli när man färgar hemma.

Det var länge sedan jag var tvungen dra fram legitimationen men idag hände det. Och som jag skämdes. Vet inte riktigt vad av förnedringen som var värst..
Att jag var tvungen visa leg.? Eller att jag som 21åring måste dra fram mitt ID-kort.. (man förväntas ju ha körkort) eller tillråga på allt att ID-kortet går ut i början av nästa år (dvs det är gammalt som gatan och jag ser HEMSK ut). Kan vara värt att ta det där jävla körkortet för att slippa liknande situationer i framtiden.

Nu ska jag vila, det där tog verkligen på krafterna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0