skrubb


God dag,

började dagen med en skön sovmorgon till klockan nio.. startade dagen i lugnt tempo i sängen med min bok.

har precis städat toaletten, stor städat. jag har legat på golvet och skrubbat tills händerna blödde (nja, men nästan iaf.. tills jag blev som ett russin). har haft massa fläckar som jag trott inte gått få bort på golvet.. men med en magisk såpblandning och beslutsamhet är nu govlet helt fläckfritt.

det har spridit sig en mystisk lukt från avloppet ett tag nu, idag bestämde jag mig för att göra slag i saken och slita bort gallret. som jag väntade mig var det grymt äckligt och jag var närmast beredd att det skulle dyka upp en kloakråtta. jag överlevde dock utan större skador.. efter avloppet tog jag och skurade hela lägenheten. Så nu luktar det gott i vart enda hörn i denna lägenhet. så nu kan jag med gott samvete göra helg:-)

ska lägga mig ner och läsa vi föräldrar som damp ner i brevinkastet igår. lillen har en envis hicka som har hållt i sig en stund nu.. stackarn! sen ska jag hoppa i duschen och göra mig i ordning ,och väcka m som har somnat på soffan, sen ska vi åka och handla lite till kvällens mys!

äntligen är det helg.... efterlängtat! ha en fin helg!


Kommentarer
Postat av: Mia

Vad skönt! Så du är ledig på heltid nu? :)

2008-10-03 @ 20:22:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0