bitter


Igår damp äntligen hela TVÅ brev från försäkringskassan ner i brevlådan.. men såklart var det inga svar utan bara förmaningar om att jag måste skicka in en massa mer uppgifter. Varför kan dom inte skriva klart och tydligt ALLA uppgifter som dom måste ha in för att behandla ett visst ärende på en gång? Så slipper man den här jävla brevväxlingen som bara tar tid och energi. Och lätt vore de ju om ALLA blanketter fanns på hemsidan.. men nä, det ska vara så jävla besvärligt som möjligt och väntetiderna så långa som möjligt.
Så imorgon måste jag åka ut på jobbet och be min chef fylla i ännu en blankett.
Jag är inte bitter.

Jag försökte mig på en promenad igår och innan jag ens hunnit utanför dörren så krampade min kropp ihop. Fogarna bråkade och jag hade sammandragningar utav den värre sorten, SMÄRTSAMMA. Behöver jag säga att jag var sängliggandes resten av kvällen? Tror att jag hade lite förvärkar av och till under hela kvällen (?) Svårt att avgöra eftersom jag aldrig haft förvärkar förut. Min svank låste sig allt kändes förjävligt så fort jag rörde på mig.. Mina ben var som stockar och mina fötter var av den dubbla storleken. Har ju dessutom haft den turen att jag haft halsbränna och surauppstötningar i princip från dag 1. Och det här har bara blivit värre ju längre det går.. jag sover aldrig en hel natt utan att vakna.. inget biter på den heller. Vad ska jag göra? Sova sittandes? Det här är verkligen inte okej..
Har jag nämnt hur härligt jag tycker det är att vara höggravid? För numera räknar jag in mig själv i den kategorin.. Vi är nu i åttonde månaden och v. 33.. Jag ser ett litet, om än svagt, ljus i slutet av tunneln.. Ett halleluljah-moment.


Nu ska jag äta popcorn, se på tv och göra en inhandlingslista för vår stundande ikearesa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0