munnen full



Jag var mer än stendöd imorse när väckarklockan ringde och jag kände inte alls för att kliva upp.. så när jag snoozat (alldeles) för länge drog jag mig upp och placerade mig framför tvn. Efter att jag, under frukostintaget, uppdaterat mig om det som hänt i världen både genom tvnyhterna och tidningen kände jag mig lite piggare och hoppade i kläderna. Som vanligt var jag ute i sista minut och när jag skulle fara så hittade jag inte nycklarna.. men suck. Efter att jag slitit upp varenda grej i lägenheten och var om möjlig ännu mer stressad hittade jag nycklarna och kunde bege mig iväg. I samma ögonblick jag som jag steg genom dörren på Folktandvården ropade dom mitt namn. Röta.

Tandläkaren kunde konstatera att jag ännu ett år var hålfri. Men det känns ju helt underbart. Detta trots att jag verkligen är SÄMST på att sköta mina tänder.. Så hon gav mig värsta lyxbehandlingen och putsade upp och lackade. Sen tackade jag för mig och begav mig hemmåt, något lättad :-)

Vad är det med tandläkare och småprata under tiden? Där sitter man och gapar, dom är och gräver i käften och så börjar dom småprata. Ja, vad ska man egentligen göra? Svarar man inte, utan sitter knäpptyst så känner man sig otrevlig. Och svarar man så påpekar dom att man måste hålla munnen öppen, gapa mera.. Ja, sluta prata med mig då!?

Nä, nu är jag svintrött.. behöver lite vila innan jag tar tag i dagens projekt:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0