dan före dan


Min lediga dag igår började otroligt bra, mycket skönt att vägarbetarna gjorde morgon redan 04,57. Detta gjorde ju givetvis att jag vaknade.. Låg kvar i sängen, klarvaken, tills klockan ringdeklockan 07,30. Snörde i mig lite frukost och klädde på mig. När jag gick till bussen blängde jag lite surt åt vägarbetarna... Kanske hjälpte de, för idag var dom inte på klats förrens efter sju. Sovmorgon med andra ord! Tog iaf bussen till jobbet för ett morgonmöte och efter det åkte jag hem.
När jag sedan landade här hemma igen strax efter 11 gick jag direkt till sängen och la mig.. Var otroligt trött eftersom jag sovit knappt 5 timmar och för att jag hade så helvetes ont i ryggen att jag knappt kunde stå upp. Än mindre springa lite ärenden, vara och handla och storstäda.
Sov dock inte så bra eftersom jag vaknade till så fort jag spretade med en tå eller rörde mig en milimeter och en låsande ilande smärta gick längst hela ryggen/svanken. Efter att ha tillbringat hela min lediga dag i sängen kunde jag åter igen röra mig kring 6 snåret. Då var det dock försent att ta tag i bestyren så jag la mig på soffan och glodde tv och löste korsord hela kvällen.

Idag däremot är jag både utvilad och (hyfsat) fräsch i kroppen. Så jag ska börja städa nu så M kan dammsuga och skura innan han far till jobbet. Måste även iväg och handla så jag kan baka. Nu ska jag leta recept på något riktigt smarrigt sen ska jag rivstarta dagen  med lite havregrynsgröt!

Glöm inte att gratulera mig imorgon! Ha en trevlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0