Förlossningen

Ja, på förlossningen spenderade vi några timmar i natt. Hade en konstig, ilande värk  i nedre delen av magen igår.. det började på morgonen och höll i sig hela dagen. For till jobbet och när jag kom hem från jobbet blev det bara värre.. Började få ont längs sidorna av ryggen också. Så eftersom jag insåg att jag var alldeles för orolig och i alldeles för mycket smärta för att kunna somna.

Så efter många om och men bestämde jag mig för att iaf ringa in och pratade med dom på förlossningenm, och hon tyckte att jag skulle komma in på en gång. Sagt och gjort, väl där kopplade dom på mig ctg-kurvan där jag fick se att allting var bra med bebbe och att bebbe inte hade nånting med min smärta att göra. Så då kunde jag iaf andas ut..

Så efter en massa undersöknngar kunde dom konstatera att allting såg jättebra ut förutom mitt urinprov som dom skulle skicka på odling.. för något var de. Så jag fick medicin och sen fick vi åka hem.

Efter denna natt betämde vi oss för att föda före 22 så vi får gå genom huvudingången. Det är ingen lek att guida sig i Sunderbyns källargångar i hopp om att hitta till förlossningen.. jag kan säga att jag hade INTE varit glad om jag var i värkar.

Kommentarer
Postat av: Aina

skönt att allt var som det skulle. Har haft liknande den värk du beskriver, trodde också nå var galet då jag hade det 2 dagar innan det gav med sig. Kroppen är allt underlig ibland.



Gillar inte heller källargången, 2 nätter innan saga föddes gick jag där med värkar, ingen lek direkt! tack och lov så satte dom hemska värkarna igång dagen efter kl 23 och vi härdade ut till morgonen så vi fick gå in i huvudentren:-)

2008-09-14 @ 14:36:26
Postat av: Angelika

oj oj, Spännande vart det när jag såg rubriken förlossningen!;) Skönt att allt var ok med bebben, men tråkigt att nånting besvärar dig. hoppas det inte är nånting allvarligt iaf!

2008-09-15 @ 20:33:58
URL: http://angelpuss.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0