Jämnad med asfalten


Det har väl varit en relativt kass dag idag. Vaknade med huvudvärk och den höll i sig hela dagen.. For till jobbet och jobbade, det gick dock bra. Påväg hem höll jag på att bli jämnad med asfalten vid övergångstället vid mjölkuddsrondellen. Jag skryter inte om att jag är så jävla duktig i trafiken och i många fall så utgör jag nog en trafikfara där jag cyklar omkring (är ju ingen elit cyklist precis) och lyssnar på musik och smsar folk. MEN idag cyklade jag mot grönt (omän med mobilen i handen) och det var ett sånt övergångställe där man får cykla! Och så kommer det en bil som kör om bilen (som stannat för att det är rött) och kör mot rött och har sikt inställt på.. mig. Jag upptäcker dock bilen i ögonvrån och kastar mig själv av från cykeln.. mobilen hamnar på marken och cykeln likaså. Jag halvramlar.. Måste ha sett väldigt graciös ut.. jag och svarta faran (cykeln) kom dock hem någorlunda helskinnade.. jag tror att styret blev lite snett och framskärmen lite till bucklad av fallet.

Såg idol när jag kom hem och blev lite inspirerad att ta tag i min rock-karriär. Så jag måste slipa min skills i guitar hero imorgon.. kan inte med att markus ska slå mig. Även om jag är den mest musikalist obegåvade person som kan existera på denna jord (totalt tondöv och helt avsaknad av allt vad taktkänsla heter) rockar jag guitar hero, och så ska det förbli!

Jag måste införskaffa mig ett par riktiga vinterskor.. skulle inte sitta helt fel med ett par Ugg's. Men då saknar min plånbok bara sisådär 2300:-..... Suck. Någon som vill skänka det åt mig? För mer info eller kontonummer, ring eller mejla!
Nu ska jag gå och krypa ner brevid min älskling, som förövrigt håller på att bli sjuk. Han har åkt på världens förkylning (som han försöker smitta mig med) Bäst att dra sig till sängs innan man snöar fast totalt! God natt och sov gott/L

Kommentarer
Postat av: Aina

usch det lät ju hemskt, hade ju kunnat sluta illa! Nä nu får du lägga undan musiken och telefonen och koncentrera dig på vägen så du kommer hem helskinnad:-)

2008-09-11 @ 07:45:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0