tankspridd


Vilken dag, kan sammanfatta den med ett enda ord nämligen total förvirring. Steg upp och gjorde mig i ordning för att åka till jobbet.. Traskade till busshållplatsen, bussen kom och just när jag skulle stiga på började jag fumla efter plånboken.. panikhällde väkan upp och ner och kunde konstatera att den inte befann sig i väskan. F-A-A-A-A-N-!!!!!!!! Jag sprang med sammandragning som heter duga hemöver och tänkte att jag skulle hinna med nästa buss om än jag då skulle bli någon minut sen till jobbet. När jag kommer fram börjar jag leta efter hemnyckeln.. tror ni ens jag hade den med mig? Nä, där stod jag.. utelåst och utan en enda krona. Mitt i all otur upptäcker jag att jag har cykelnyckeln i jackfickan. Men perfekt. Så jag sätter mig på cykeln och trampar jäärnet (ja, så fort det går som höggravid, dvs inte så snabbt) Kommer fram till storheden lagom till jag börjar,svetten rinner och jag är nästintill svimfärdig. Inser ju även där att jag glömt mitt passerkort, min nyckel, min nyckel till skåpet och mitt stämplingskort i väskan som ligger hemma i hallen, tillsammans med min hemnyckel. Snyggt jobbat, snyggt! Och som om det gick bättre på hemvägen. Efter jag slutat går jag upp till omklädningsrummet och börjar klä av mig.. tanken att nånting inte står rätt till slår mig.. hmm.. funderar inte så mycket mer tills jag ska på med mina vanliga kläder. Jo, dom ligger ju nere på kontoret. Får snällt klä på mig och springa ner igen. Sa hejdå till alla jobbar kompisar än en gång och dom små skrattade lite åt mig. Byter om och går ut till cykeln.. river upp hela väskan (återigen) i jakt på cykelnyckeln.. den saknas. Hinner bli grinfärdig innan jag inser att den är i jackan som jag glömt kvar på kontoret. Så jag går återigen in på jobbet och får min jacka.. Slutet gott, allting gott. Kan dock konstatera att jag är grymt tankspridd. `

Har även hunnit pyssla på här hemma sen jag kom hem från jobbet. Har gjort en köttgryta som står och puttrar på pisen i skrivande stund. Markus har dammsugit och röjjt upp här hemma och sedan har jag kört i gång en tvättmaskin. Känns skönt att ha fått lite gjort här hemma. Jag kan med andra ord ligga på soffan och se på tv HELA kvällen lång utan att ha dåligt samvete. Imorgon måste jag dock försöka komma ihåg att ringa tandläkaren och boka en tid. Den som lever får se..
Har även hunnit vara hos barnmorskan. Allting gick bra och hon kunde konstatera att jag följer min kurva exemplariskt! Sfmättet mättes till 28cm och bebis hjärtljud låg på 156. Det var betydligt mer action i magen än nån gång tidigare! Bebis låg just nu med huvudet neråt. Så vi får väl se om han/hon snurrar nå mer på sig. Än en stund finns det ju lite utrymme att röra sig på.. Men allt är i varje fall bra med både mig och bejsan! :-)


I och med denna dag kan vi konstatera att jag är en mycket förvirrad kvinna som förmodligen skulle glömma mitt eget huvud om det inte satt fastmonterat på min kropp!

Kommentarer
Postat av: aina

herre gud kvinna, du är ju värre än mig;-)

2008-09-09 @ 18:32:37
Postat av: mia

Vad hemskt det lät! Stackarn..Inte kul att råka ut för sådana saker, speciellt inte när man är höggravid! :)

2008-09-09 @ 19:27:22
Postat av: Stina

Du kanske börjar ta efter elin lite grann? ;)

2008-09-09 @ 23:17:33
Postat av: Angelika

Men stackare! Man blir helt förvirrd av att vara gravid, I know! men du har ju en bra ursäkt nu iaf ;)

2008-09-10 @ 13:06:31
URL: http://angelpuss.webblogg.se/
Postat av: systeryster

ha, ha nu börjar du likna sinnesbilden för en höggravid kvinna. Men jag måste dock påpeka att det som saknades för att bilden skulle vara komplett är tårar, glöm aldrig tårarna!!! Ha ha ha, ha en skön kväll.

Kramiz Anna

2008-09-10 @ 20:16:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0