Angelika Larsson - one of a kind


Jo, som rubriken avslöjar dedikerar jag det här inlägget till min kära vän Anglika. Vi har kommit varandra nära, och byggt upp en nära vänskap med varandra. I ett förhållande uppskattar jag ärlighet och öppenhet. Man ska vara ärliga och öppna mot varandra. Det är viktigt. Ibland är sanningen brutal. Det här har jag fått erfara med min kära vän.
Ett tag efter förlossningen så sitter vi och snicksnackar och hon frågar ifall jag vill börja simma med henne. För att bli av med några kilon och bli lite tajtare efter allt vad graviditet ställt till med. Innan jag hinner svara henne är hon snabb med att poängtera att hon skulle börja simma med Josse, som förövrgt har extraknäckt som modell och som inte har fött några barn, men att det inte kändes nå kul. "Jaha?" hinner jag få fram innan hon fortsätter mala på. "Jo, hon har ju inte fött några barn. Som du och jag. Det skulle kännas mycket bättre att vara i bikini med dig på ett badhus". Det här är då kodord för: Vi är båda lika fläbbiga, dallriga och ofasta.
En annan gång, detta hände faktiskt häromveckan, vi är ute och går och hon frågar mig hur långt mitt egna hår har blivit. "Det måste väl ha blivit ganska långt med tanke på din utväxt?" Jag hann nog svara med "Ha, ha, ha. Tack för den du!"

Men nu får ni ju inte tro att hon är iskall. Hon är bara ärligt, ibland brutalt ärlig. Fast på samma sätt är hon också positiv och artig. Så hon menar aldrig något illa. Med hår incidentetn var hon snabb att se det positiva i saken "Men tänk vad mycket harväxt. Det är ju jätte mycket. Ditt hår växer snabbt".
Men hellre har jag en kompis som är ärlig, även så brutalt ärlig, än går och låter mig se ut som skit. Och tänka att jag ser ut som skit. Nu ska jag åka på stan och köpa hem en hårfärg. This one is for you Geka! My beloved friend;-)

PUSS PÅ DIG!

Kommentarer
Postat av: Angelika

Hahahaha men vafan! Jag låter ju faktiskt som en elak djävul som jag så fint fick kommenterat för någon dag sen i bloggen! Jag är målös, vet inte om jag ska skydda mig nu eller skratta åt eländet? Ähh jag väljer att se nånting positivt i allt jag sagt! För ärlighet är nånting som uppskattas från mig också :-) Och du vet ju att jag tycker att du är snygg, mitt snyggo!! ;-D hihi. PöSs*

2009-08-21 @ 15:29:19
URL: http://www.angelpuss.webblogg.se.
Postat av: Mia H

hahaha... vad säger man!?! =)

2009-08-21 @ 16:18:07
URL: http://metrobloggen.se/miamiau
Postat av: Stina

Tack söta du :)

2009-08-21 @ 17:09:21
URL: http://bjursan.blogg.se/
Postat av: Angelika

haha, ja nog förstår jag att det var på en komiskt sätt du skrivit det på. låtsas ju bara tro att jag är ett "svin" hihi =P Du och jag är ju samma skrot och korn, and i love it! Helt klart den bästaste vännen jag någonsin haft. Det du!! :-D Vi ses i morgon goding, då ska vi festa till det lite! puss puss puss

2009-08-21 @ 19:16:27
URL: http://www.angelpuss.webblogg.se.
Postat av: Emelie

Hej och tack för tipsen!

Vi får se om vi börjar med potatis eller gröt,

vilket det än blir kommer det bli roligt att se hur han reagerar på det.



Tack, det är helt otroligt hur stolt man kan vara över sitt barn! :)

2009-08-21 @ 21:51:47
URL: http://emeliegrahn.blogg.se/
Postat av: Malla

Jo, det har varit en toppengraviditet, har inte haft nåra större krämpor :)

fötterna har svällt i TVÅ dar, men alltså...nä den har vart skitbra, till och med BM har varit överraskad att jag iten beklagat mig :P

Jaha så du kommer från denna sida av stan?? så skoj. vi är ju såklart stammisar på ica vi med :P är ju farligt att bo SÅ nära.



Men visst bor ni i luleå nu om jag inte läst helt galet? i lägenhet eller?

2009-08-22 @ 05:55:19
URL: http://monstermalla.blogspot.com
Postat av: Veronika

Hey Girl! Kul att se att du också bloggar! :) Fast vem gör inte det nuförtiden. :P Hihi! Det var minsann en söt liten Leo ni har :) Kram från mig!

2009-08-24 @ 22:12:49
URL: http://torie.blogg.se/
Postat av: Milo

Tack. Vi tänker på er också. Fan så taskigt livet kan vara ibland. Hälsa marko.

2009-08-24 @ 22:54:11
Postat av: LEA

hehe, ja den som lever får helt enkelt se;P men det verkar då dröja tills det händer något för d et är lugna gatan, bara mina fogar som inte vill vara med;) Jo aboslut visst är det med insats ? vad ska ni ha för den?=)

2009-08-24 @ 23:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0