När olyckan är framme


Jo, minsann. Idag var det en seg morgon då Leo vaknade i takt med att pappa åkte till jobbet halv sex. Puh! Upp och göra (ställa den i micron) morgonvällingen. Dom få sekunderna vällingen står i micron känns som timmar när man har en unge som står och gapar för full hals och man är allvarligt för trött för att ens orka öppna ögonen.
Nåväl, min plan var att somna om efter vällingen..Men icket. Isället pissade han igenom blöjan... hela sängen. Det här är alltså andra dagen i den här veckan. Så det var bara upp och börja tvätta. Iaf så tyckte jag synd om Leo som tvingats ha en så full blöja, så han fick lufta snoppen en stund. Telefonen ringde och jag gick förlorad i samtalet. Hämden: Bajskalas på golvet. Rätt snabbt hann jag uppfatta situationen. Men man är väl alltid för sen? Jag tänker en snabb sekund och springer sedan in på toa och hämtar pappersrullen. Det hade väl varit en sak om han satt sig mitt på golvet och uträttat sina behov, men har var lite extra jävlig och satte sig mitt i kabelhärjan. Kiss och bajs. Dessutom så kröp han omkring och märkte ut sina revir ändå bort till köket innan jag fick tag i honom. Bajs ta mej fan överallt. Jag kunde inte annat än att skratta åt missären. Vad gör han då? Jo, han är påväg att ÄTA upp skiten. Han tar pappret med bajskoven och för det mot munnen. Tack gode gud att jag hann ingripa. Han åkte i duschen, med det samma. Sen stängde jag in han i spjälsängen medan jag städade upp röran.
Slutet gott allting gott.

Nu ligger han dock och sover.... -med blöja. Så jag har väl inget annat val än att sanera huset på eventuella bajsrester? Idag kommer farmor och Ari, det vore väl förödande om dom skulle hitta skit på golvet. Än värre, tvingas sova ibland det.

Sen ska jag ner på stan och köpa lite hårfärg till min inte alltför smickrande gråa utväxt. Det ska bli ett sant nöje att få ta ut risbusklösåret. Just nu är det som ett skatbo.

BYE



Kommentarer
Postat av: Malla

Haha, vilken morgon du haft :)

Njae, jag är inte så nervös, tror inte jag fått in det i skallen riktigt än..att det aktiskt ska ske på måndag..om 3 dagar!! men troligtvis så är jag väldigt nervig och har väldigt svårt att sova på söndagkväll :)

Gick du över tiden?

2009-08-21 @ 11:38:55
URL: http://monstermalla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0