the show most go on


Jag städar för fullt. Skyndar mig innan Leo vaknar. Allt är färdigstädat förutom toan, jag tycker att jag jobbar på bra. Jag kommer till toan och ser att jag glömt spola efter jag torkat upp efter Leos show. Så jag trycker på spolaknappen och vänder mig om och börjar dammtorka av spegeln när jag känner hur det börjar plaska om fötterna. Stopp i toalettjäveln. Jag tar toalettborsten och försöker peta undan lite.. Utan framgång. Jag måste dyka i. Jag hoppas till gudarna att jag inte varit på toa och glömt spola någon gång under morgonen. Alla mina diskhandskar läcker. Det kommer alltså läcka in dassvatten.
 Mitt i allt vaknar Leo upp ur sin förmiddagvila - världens kortaste förmiddagsvila... i historien. Han knapprar på allt. Han har lyckats pilla bort tagent nummer tre på tagentbordet. Man kan tycka att det är en jävligt onödig knapp. Men när det kommer till internetbanken är den ganska väsentlig. Fast den har ändå varit bruklig, bara själva skalet som "trillat" (pillats) lös, fram till idag då den lilla svarta gummigrejen försvann efter att Leo fått tag i tagentbordet. Nu måse jag använda något spetsigt så fort jag måste skriva siffran tre. Det är irriterande. Jag är irriterad.


Det är en sån dag då allt som möjligtvis kan gå snett, går snett. Att börja färga håret idag käns inte aktuellt då det förmodligen skulle sluta i någon check färg så som grönt eller blått.


Nu tar vi nya tag................... Eller hur?! MARKUS KOM HEM!!!!!!!!!! och fixa toan.... jag börjar bli pinknödig. såklart. Nu är Leo i farten igen.. Den här gången är han på lampan. Rädda det som räddas kan.


Kommentarer
Postat av: Lisa

HAHA! Vilken jävla dag du haft. Hoppas turen har hunnit vända nu ;)

2009-08-21 @ 19:15:39
URL: http://pluppi.blogg.se/
Postat av: lea

du verkar ha haft en mindre bra dag,´men efter regn kommer solsken...eller hur vart det?=)

2009-08-24 @ 00:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0