Upprustning


Har varit lite frånvarande på bloggen på sistone. Men vi har haft så mycket att stå i. Varit på möten och hållit på här hemma. I alla fall så sitter numera kaklet på plats. Och det blev superfint. Så nu slipper man skämmas:-)
Har haft mor och far här sedan igår och dom har hjälpt oss. Medan karlarna har kaklat och allt som hör därtill har jag och mamma fixat och donat i resten av lägenheten.
Vi har möberat om, hängt upp nya fräscha gardiner, putsat, möblerat bort en massa saker och stationerat i princip halva vårat bohag på vinden. Jag har hunnit med att måla vattenledningarna som såg förjävliga ut. Allt man har lärt sig leva med har nu blivit fixat. Knarrande dörrar, flagnade vattenledningar, taskigt kakel... etc, etc.
Och varför?
Jo, därför att vi ska sälja. I fredags blev det på riktigt då vi skrev papper med mäklaren. Imorgon kommer han och fotograferar och lägger sedan ut den på hemnet.
Lånelöfte har vi fått och nyttboende har vi hittat ifall allt går enligt planerna. Så, från och med nu kan vi bara vänta och se... och jag som är otåligast i sverige. Nåja. Håll tummar och tår för att det här ska gå vägen:-)

Igår grillade vi oxfile till middag och det blev kvar en hel del kött. Så jag ska göra en pastasås på det. Innan det blir middagspaus ska jag dock röja undan och stuva ner massa onödiga saker i skåpar inför morgondagens fotografering. Efter maten ska jag ta tag i resten av lägenheten. Men det är i princip bara golven kvar. Och balkongen. Den måste ju se skinande ut!

Nåja, min femminutare är slut och det är dags att slita vidare. Ha en fin söndag!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Åh vad roligt med flytt!! :) Blir det lägenhet eller hus denna gång? :)

2009-08-09 @ 23:30:04
URL: http://pluppi.blogg.se/
Postat av: Stina

Vad roligt du! :) Blir de hus nu eller?

2009-08-10 @ 10:26:27
URL: http://bjursan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0