Fotobok


Att få barn är en helt fantastisk upplevelse. Att få bevittna varje framsteg och följa deras utveckling är helt underbart. Man vill fånga vartenda ögonblick, återuppleva varenda känsla.
Så dagen min man förde en systemkamera på tal var jag inte sen med att nappa på förslaget. Så vi gjorde slag i sak och åkte och köpte oss en. Sedan den dagen har kameran gått varm. Jag skämtar inte när jag säger att jag har över 8 gig med bilder på våran älskade lilla prins.
Jag har ihärdigt framkallat, och framkallat. Ögonblick, minnen och oslagbara miner som jag fått fast på bild. Minnen som jag kommer bära med mig hela livet. Tyvärr så ligger korten och skräpar i högar i tv-bänken. Och jag vet allvarligt inte vad jag ska göra med dom. Tanken var att jag skulle lära mig scrapa. Det var tanken ja. Men efter att jag insett att min kreativa pyssel gen uteblivit har bilderna bara legat och skräpat.
Jag hoppas och tror att många är som jag, totalt värdelösa när det kommer till att klippa och klistra. Fast samtidigt vill göra något utöver de sedvanliga, tråkiga familjealbumen. Var på väg att skicka in en framkallning när jag såg Fujis fotobok!Jag bestämde för att göra ett försök. Man har en rad olika valmöjligheter. Vill man ha en stående bok, en liggande bok eller varför inte en kvadratisk? Vill man ha med hårda pärmar, mjuka pärmar.. Dubbelhäftad. Osv, osv, osv.
Man behöver dessutom inte vara utbildad programmerare för att navigera sig i deras program. Det är grymt simpelt! Och resultatet blir helt underbart. Dom har MASSOR med olika förslag på layouten, men du kan givetvis placera text och bilder precis som du själv vill, för att göra den lite mer unik. Till din egen. Det finns tonvis med olika effekter att förstärka din redan underbara bilder. Och varför inte framhäva dom lite extra med en bakgrund? Det finns allt mellan himmel, jord och vatten att välja emellan (bokstavligt talat). Så sätt nu igång och klicka dig in HÄR och börja snickra ihop din alldeles egna, unika fotobok.

Kommentarer
Postat av: lea

tackar tackar=) stort för mig att fylla år tänker aldrig sluta med det;P

nej men det kan jag inte du får helt enkelt säga ett pris så kommer jag med plånkan och hämtar den;P

2009-08-25 @ 17:11:50
Postat av: Stina

Visst är det fantastiskt det där med fotobok. Är så himla näjd med dem jag gjorde åt Tuva. Det blir så fint. Hoppas det går bra för dig att knåpa ihop en åt Leo. För mig tog det ca en vecka innan jag vart helt nöjd.

Lycka Till Gumms!

Vad ska ni göra till helgen föresten?

2009-08-25 @ 23:20:57
URL: http://lillstinas.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag gjorde en 1 års bok till Emil :) Alltså från första dagen han föddes till 1års dagen. Skitkul :) Dessvärre så suuuger min fantasi sjukt mkt så jag lät det vara som det blev på hemsidan, haha! Och ingen text tog jag heller, alldeles för mkt för mig ;) Men bilderna gick jag ju och det var ju de som vad huvudsaken :P

2009-08-26 @ 08:17:16
URL: http://pluppi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0