tidig morgon


Ja, alltså. Det är SÅ typsikt. Jag och min man, vi har en deal. Den går ut på att den som får sovmorgon får ta natten. Igår var det min sovmorgon och alltså min natt. För det första hade jag problem med att somna, jag vred och vände och låg och lyssnade på Leo. Han tappade tutten, han gäspade, han letade tutten, han hittade tutten, han stoppade in tutten, han började suga på tutten, han vände på sig, han "klöste" på kudden..osv..osv. Jag var SÅ nära att skjuta ut sängen i hallen. Tillsist, efter 1,5 timme lyckades jag somna. För att sedan vakna av att Leo satt i sängen och grinade. Så fortsatte det hela natten. Strax innan 4 så vaknade han och ville göra morgon. Jag vaknade och fann honom stående i sängen, skrattandes och tjoandes. Efter allt för många ickeframgångsrika försök steg jag upp och gjorde välling och Leo föll in i en djup dvala. Sen fick Markus sovmorgon till 08. Jag kunde inte sova på morgonen och låg och vred och vände mig till halv elva.
I natt så har det varit tyst som i graven i sovrummet och Leo slog upp sina två blå 5.30. Jag tror seriöst att han har något emot mig. För så här är det jämt, jämt, jämt. Han driver projekt driv-mamma-till-vansinne.

Nåja, vi steg iaf upp. Och när jag skulle lägga honom igen så utbröt det kalabalik. Jag är säker på att Leo väckte hela huset med sin ljuva stämma, möjigtvis även hela kvarteret. Så för att skona grannkommunen plockade jag upp honom och han lugnade till sist ner sig. Vi satte och glodde tv, och tillsist så somnade han faktiskt i min famn. Det har INTE hänt många gånger efter hans 4 första levnadsmånader. Det var så mysigt. Jag hade lätt kunnat sitta där hela morgonen om det inte hade varit för att min ena arm började krampa. Så jag la honom i sängen.

Igår hade vi främmande hela dagen och till middagsgäster hade vi Stina, Jonas och Tuva här. Vi bjöd på grillat med tillbehör. Det blev riktigt gott :-) Och Stina hade med vin som vi surplade medan vi snackade skit och snaskade godis. Undertiden så satt karlarna och spelade tvspel och barnen sov.

Nå, inte kan man sitta här och pilla naveln. Har precis ätt frukost, så nu ska jag ta tag i dagen. Så nu ska jag slänga mig genom duschen, dammtorka och ta itu med tvätten.
Idag är vi bjudna på en lunchdejt hos Josse och Robert, det ska bli riktigt trevligt! Sen ska Markus åka i väg och fiska. Och i eftermiddag ska vi åka förbi Stina och Jonas som ska ha en liten kräftskiva. Fast vi ska bara vara förbi en snabbis och visa oss. Sen ska vi hem och ha familjemys. Med snask och kanske en rulle.

So long!

Kommentarer
Postat av: Angelika

oj oj oj vad ni är populära ;-) Tror vi tappat stinget jag och min familj, vi är inte bjudna på nånting. och ni tom avböjde er från det vi skulle göra tillsammans. vad är detta?!? ;-)

2009-08-29 @ 10:38:27
URL: http://www.angelpuss.webblogg.se.
Postat av: Stina

Tack så mycket för i går. Himla trevligt! Synd på vädret idag men det kanske vänder fast jag tror inte att det blir att sitta ute som det först var tänkt. Men inne går ju lika bra.

2009-08-29 @ 10:49:13
URL: http://lillstinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0