barnvagnslösa


Vet inte riktigt vart jag ska börja... Men... undertiden jag varit borta från internet så har vi hunnit sälja våran barnvagn. Det var en tjej som kom, och efter några minuter frågade hon hur man fällde ihop den.. Hon "tänkte när jag ska nu lasta in den i bilen". Det gick snabbt och smärtfritt! Det tråkiga var att jag hade kunnat ta mycket mer.. Nåja. Nu är vi på jakt efter en ny. Min största önskan är en Emmaljunga Scooter -09 i färgen lime check. Den är såååååååååå fin. Fast det finns inte en endaste annons ute... Nåja, jag säger som vi alltid gör i den här familjen. "Det löser sig..............säkert".

Leo hade haft det super hos mormor och morfar. När vi klätt på oss och skulle fara, och vinka av mormor och morfar. Ja, då vinkar han till oss. Inte till mormor och morfar. Söta unge!

Snön har hunnit göra debut, på riktigt. Så vi vigde morgonen åt uteaktiviteter innan pappan i hushållet var tvungen åka till jobbet. Leo har tagit en lunchvila och undertiden han sov passade jag på att skicka i väg en monsterbeställning med basplagg från hm. Passande nog hade dom galet mycket på rea-avdelningen!

Leo hade inte ens varit vaken i mer än 10 minuter, ändå hittade jag dockan...badandes i toalettstolen. Och jag tror inte direkt att hon hoppat dit av egen vilja! Med andra ord är det full fart. All day, every day. Sen kan jag även tillägga att det är stora herr Lampinen som aldrig lär sig att fälla ner toasitsen. Den senaste tiden har vi fått gräva upp det mesta från toaletten, träklossar, tuttar, bilar, en helikopter..

Nu har Leo ätit upp sin banan, så jag ska stöka upp allt vi behöver för pepparkaksbak i väntan på middagen. Som sköter sig själv i ugnen ;-)


Kommentarer
Postat av: Anna

Ett tips. Vi hittade det ena och andra i toastolen pga våran dam så vi köpte ett lås till toalettstolen. Bästa investeringen. Fick nog efter att en tvkontroll åkte i !

2009-12-02 @ 07:50:08
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad önskar han sig i 1-års present. Har Du något bra tips. Pulkan har Ni köpt det?



Moster Birgitta

2009-12-02 @ 09:30:02
Postat av: Anna

Köpte på Ikea. Multilås heter det. En Billigpenng för att spara en massa bekymmer.

2009-12-02 @ 15:21:26
URL: http://tokmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0