Piteå


Hello!

Sitter i skrivande stund hos mor och far, kände att vi var tvungen att fly undan storstadstressen ;-).
Igår var vi och stoltserade med honom på mormors jobb, på mormors begäran. Sen tog vi en promenad hem.
På kvällen firade vi världens finaste Rasmus som blev hela 5 år. Kan ni tänka er. Jag kommer såväl ihåg när min syster ringde, på en kemilektion på gymnasiet, och berättade att jag hade blivit moster åt världens finaste lilla kille.
Hans respons till presenten var, "Åh titta mamma, jag fick den här som jag ville ha". Han var HEEEEEL nöjd!

Hittills har vi hunnit ha över Linda och Spike på en morgonkaffe, och en playdate för hund och barn. Dom hade väldans roligt tillsammans och jag och Linda fick ta igen lite förlorad tid. Vi har precis vinkat av dom, Leo ligger i sängen och surrar sig till sömns. Efter vila och lunch ska vi gå ut och göra, i varje fall ett försök, till att skotta gården.

Man måste ju jobba ihop till bröfödan. :-) Mamma skulle ha julmiddag på jobbet och åka och träna direkt efter, så henne ser vi inte till förrän i kväll någongång.
Nu ska jag gå och skala potatis för att försöka ha middag på bordet när pappa kommer från jobbet. Lite kan man väl anstränga sig?? En skottad uppfart och middag på bordet.... Jag kanske aldrig får åka hem!

Jag har även blivit erbjuden, och tackat ja, till en heltidstjänst som assisten på jobbet. Det känns bra. Även om det innebär dagisplats för Leo. Fast å andra sidan kommer det inte bli många timmar på dagis. Förmodligen kommer vi ha svårare med hämtningarna än med lämningarna. Han ÄLSKAR ju som bekant andra barn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0