bildbehandla

Som den obotliga romantikern Markus är bjöd han mig på middag från JV.. Bestående av ett flottigt Ostmål. Men gott vare!! Sitter nu och dricker en kopp kaffe och har precis trixat klart med en bild i Photoshop. Tänkte höra om nån har testat framkalla bilder som är behandlade i Photoshop? Jag har ju (försökt) ta bort armen från bilden.. och som den amatör jag är blir det kanske bara pannkaka av hela bilden om jag framkallar?

Ska dricka upp mitt kaffe och sen ta tag i städningen.. på riktigt. Så jag hinner klart till Semestersvenskar.









Kommentarer
Postat av: Angelika

Ja det var nog shooten, Hoija! haha



Men planerna för oss alla var ju att vi skulle stråla samman någon helgoch fira att vi fått barn. Ta och social dricka lite och bara mysa hela gänget!

Typ inte nu till helgen, men nästa var det sagt?!! =P



Jag tror inte armen kommer med om det ser bra ut när du sparat det (?) För då kommer ju bilden precis som du skickat iväg den haha.. Har själv skickat efter bilder, så det funkar fin fint =)

2009-02-04 @ 21:10:20
URL: http://angelpuss.webblogg.se/
Postat av: Maria och Oskar

Jag och Oskar drog inte många knop igårkväll. Han somnade i bärselen kl. 21 medan jag såg top-model. Så jag lade han i sängen, matade och sen låg han och pratade till kl. 23! Han fick en till flaska och sen var han halvsovandes fram till kl. 01 :) Men så länge han är snäll och inte skriker får han gärna vara uppe hela natten om han vill :P Han låg och pratade i timmar... Om man då förstod ett enda ord :P



Jag har aldrig lämnat bort Oskar men han har varit med Mange ca 3-4 timmar själv. Men vi kanske ska göra det snart för vi tänkte ta in på hotell i Luleå, äta god mat och se bio. Då skulle Oskar få vara hos mormor. Men det känns på nåt sätt lite tidigt än. Jag har alldeles för stort behov av att vara nära han än så länge :) Kanske om en månad? Har ni lämnat bort Leo?



Skämtar du? Har du också jobbat på MAX? Jag har jobbat från och till i två år men som längst 9 månader som assistent. Lina jobbar också på MAX och hon är också assistent. Nu börjar det bli läskigt :P Vilken restaurang jobbade du på?



Jo, jag beställde från leksaksbutiken, verkade ju vara en seriös sida och så var den ju ganska billig. Tror att det är ännu dyrare på Barnens Hus, de är ju duktiga på att ta överpris...



Vi har haft lite problem med amningen. Oskar spyr floder av min bröstmjölk men inte av ersättningen, så nu har jag nästintill lagt ned hela projektet. Det viktiga är ju att han får mat i magen. Det är lite knepigt för Oskar kan för det mesta bara äta 100 ml åt gången. Resten spyr han upp. Men om man skulle kunna göra typ 150 ml flaskor på natten så skulle han ju stå sig betydligt längre på det. Ska försöka så småningom att börja ge honom färre gånger och större portioner. Men då måste nog hans mage mogna lite till... Leo är ju ett riktigt matvrak! Ja, om du får ut så mycket ur brösten borde han äta ganska redigt med mat :P Och vad mycket mjölk du får ut! Har du en handpump eller en elektrisk?



Ja, det är knepigt det där med hormoner, både för kroppen och själen :P Jag ska i alla fall prova en kopparspiral, och se vad som händer. Men nåt måste vi ju göra bra om de ändå älskar oss! Vi har ju fött fram deras barn, det räcker nog ganska långt :P



Vad händer i helgen?



Kram!





2009-02-05 @ 09:09:42
URL: http://lose.blogg.se/
Postat av: Angelika

Oj, inte visste jag att det är alla hjärtans dag då. Herregud så lost man är alltså. Lika lost som grabbarna som sätter det en sån dag haha ;-P

Men kan det bli bättre än att fira alla hjärtans dag med sina vänner? hihi



Ja nog ska det funka, dom som skickar korten osv kan ju inte se på bilden att det varit en arm där förut =) jag har skickat in bilder i svart/vitt och sepia och sen med en massa krumelurer också, det funka skit bra! Kör på o lycka till, hehe..

2009-02-05 @ 11:04:05
URL: http://angelpuss.webblogg.se/
Postat av: Stina och Eric

Visst har du bott i piteå förut? =) Det är som att jag känner igen dig. Vilken söt liten kille du har föressten =) kram

2009-02-05 @ 12:49:48
URL: http://stinarisberg.blogg.se/
Postat av: Angelika

Vad störande! varför står det alltid att din kommentar inte är godkännd? skummt..



Ja usch så dåliga vi varit på att ta oss promenader tillsammans, verkligen! Men snart är det vår, ohh härliga vår. och då ska vi gå ut o gå och vara ute mkt! :-)



I helgen så jobbar ju R kl 18-06, skit trist! I morgon börjar han iofs kl 21! Vincent är även här, annars hade vi ju kunnat hitta på nånting. men måste ju passa honom medans robert sover på dagen. Suck!



Skicka in skiten? Ahh bilderna, var nära på att visa mig trög, hehe!! Vad stor leo blivit förresten, växer så det knakar tror jag. Och bara sötare o sötare blir han, om det nu är möjligt? ;-)

2009-02-05 @ 14:10:41
URL: http://angelpuss.webblogg.se/
Postat av: Maria och Oskar

Jo, från och med nu ska jag bara ta allt som det kommer :) Jag frågade på BVC om det fanns nån tutthållare. Hon tittade på mig som att jag skulle ta livet av mitt barn :) "Näe... han måste ju kunna spy..." Haha, det var inte så att jag tänkte ha nappen inpulad dygnet runt utan bara under sömnfasen... Sen skulle man ju ta loss den... Jo, det är jätteskönt att man bara kan lägga ned han. Så var det inte för tre veckor sen. Då var det skrik och bök tills han somnade av utmattning. Men det kommer säkert också att hända någon fler gång!



Nä, jag har jättesvårt för att lämna bort honom. Jag vet ju precis hur han funkar och för sig, och så vill man ju vara nära honom hela tiden och hålla koll. Att lämna bort är nog en bit bort :) Kanske när han är tre månader och lite mer förstådd på omgivningen!



Jag ska kanske nåt nattpass i sommar, ca 5-6 per månad, men annars tänker jag vara hemma tills jag börjar skolan igen, vilket är i november. Jag pluggar på distans men jag pluggar på LTU, läser du också där? Lärare va? Hur länge ska du vara hemma? Och ska Markus vara pappaledig nåt? Ska du plugga eller jobba sen? Mååånga frågor :P



Jo, längtar så mycket efter babygymmet. Han kan ligga på fårskinnet i en evighet UTAN NÅGRA INTRYCK så jag lär väl få slita han från gymmet. Kommer bli världens grinkalas när han ska sova :P



Ja, på ett sätt känns det skitjobbigt med amningen för man vill ju kunna amma sitt barn. Samtidigt har de ju ett visst virusskydd genom moderkakan de första sex månaderna och längre än så hade jag inte tänkt amma hur som helst, så jag slår inte med mig. Han växer ju, gillar flaskmaten och är nöjd på den. Resten är ju ganska oväsentligt. Även om amning är det ultimata så är ju även flaskmatning bra på sina sätt. Dels att pappan också kan mata, och sen kan man vara hemifrån en stund utan att känna världens stress hem. Och så finns det obegränsat med mat vilket är bra. Ja, du har verkligen mycket mjölk! Kan bara gratulera. Du kan ju pumpa ut och frysa in så får du ännu mer! Bra att ha ett lager ju :P



Jasså ni har också fått influensan? Fy fan. Vi har båda haft den och varit helt däckade. jag tycker verkligen synd om karln din. Den där influensan var inte att leka med... Hoppas att han blir bättre snart! Du, det finns några bostadsrätter på djupviken till salu. De är riktigt fräscha, eller kan bli i alla fall med lite nya tapeter! Ligger ju vid fårösundet. Det är superfint där! Ta en titt och flytta till Piteå :)



I helgen jobbar Mange, så jag och Oskar är ensamma. Vi ska bara mysa, äta lite karra och se let's dance, inget storslaget alltså :P Ja, mammor, alltid så överambitiösa :P Vars i Piteå bodde du innan Luleå?

Kram!









2009-02-05 @ 15:29:40
URL: http://lose.blogg.se/
Postat av: Angelika

Haha ja du kanske har varit och fulat dig på Webblogg.se ;-)



Menar du att du är Barnvakt till Markus eller ska du ha nå syskonbarn där i helgen? =P Robert sa förut att markus är febrig, som vanligt så ville han ha honom att komma och spela Gow, haha..



Vad kul att han börjat att intressera sig mer o mer för olika saker.. snart kryper eran lilleman för fullt också, hehe ;-)



Jo alfred saknar dig. Har framkallat bilden där han sitter och tar på din mage när du är gravid, så han brukar kika på den då o då. hihi.. Ska pussa honom från dig!! :-D Och du får lova att pussa lille Leo från tant angelika!

2009-02-05 @ 15:53:30
URL: http://angelpuss.webblogg.se/
Postat av: Stina och Eric

Ja våran lillprins är född den 11 november 2008 =) så han har just passerat 3 månader i tisdas, när föddes eran prins då? =)

2009-02-05 @ 22:16:43
URL: http://stinarisberg.blogg.se/
Postat av: Stora-stora-syster

Kolla denna hemsida.... kan grodan längre ner på sidan vara nåt???

prod-s1/2596" rel="nofollow">http://www.signerat.se/website1/1.0.1.0/12/1/?item=prodprod-s1/2596

2009-02-06 @ 10:28:59
Postat av: Angelika

Nu vart du godkänd som kommentar! :-)

Vad skönt att han är på bättringsväg, finns inget jobbigare än när en karl är sjuk. haha!



Jaa en kaffe på Söndag låter utmärkt, bara att kika förbi när ni känner för det så slår jag igång kaffe´kokarn!



Men då säger vi så. Och ha en trevlig fredagskväll ni också! Gav just vincent mjölk och gobulla, så ska joina honom ;-) Puss på er!!

2009-02-06 @ 17:07:27
URL: http://angelpuss.webblogg.se/
Postat av: Maria och Oskar

För en gångs skull kan jag säga och mena att jag VERKLIGEN vet vad du går igenom. Hade precis samma helvete och grinade för att jag knappt tog mig upp ur sängen :) Och ett barn på det också, man kan ju inte ens ta hand om sig själv! Hoppas att gubben dion varit lite piggare och kunnat ta hand om Leo lite i alla fall. Stackarn... Och lilla Leo också, att han också skulle få det där. Oskar har som tur bara varit lite snuvig men febern slapp han undan i alla fall.



Man kan ju först försöka sälja på exempelvis Blocket. Mäklare tar ju ett arvode, kommer inte ihår hur många procent, men den kan bli stor i slutändan. Jag vet att jag tjatar men jag tycker verkligen att ni ska dra ihop erat pick och pack och komma till Piteå :) Här skiner solen, människorna är trevliga (och en aning insnöade) och staden är lagom stor :) Vi har hamnat i top-5 listan nu på en lägenhet som vi ska kolla på i veckan, på Annelund. Vet inte vem som har högst poäng, men vi ska i alla fall kika och är den fin så tvekar vi inte! Fick tag i annonsören som hyrde ut privat men det var två före oss som skulle titta (vilket känns riktigt surt med tanke på att jag ringde direkt annonsen kom ut, först förmodligen) menmen, går inte att gräva ned sig. Vi ser vad som händer men håller tummarna för Annelund :)



Vi väntar på babygymmet men det är skickat i alla fall. Var på barnens hus igår och där hade dom det för samma pris så jag ångrar mig lite att jag inte kollade där först. Men inget att göra åt, nu är det på G i alla fall! Köpte däremot en sängmobil till oskar igår som han avgudar :)



Planer för veckan eller är det bara kurering som gäller?



Kramar!

2009-02-11 @ 11:29:40
URL: http://lose.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0