Fotbollslag

Var det någon som missade Familjen Annorlunda? Här satt vi bänkade. Det konstaterades även att Leo skulle få syskon, mååååååånga syskon. Markus tyckte 3 barn.... Jag tyckte MINST tre barn.. till.

Lilleman har börjat vara vaken om dagarna, när han somnar sover han bara 10-20min och så vaknar han igen. Men å andra sidan somnar han då för natten innan 20... Guldvärt! Även om han har en tendens att bli lite grinig och knorrig innan han blåser ut ljusen.

Nä, nu ska vi också gå och lägga oss. Imorgon står tvätt på schemat, Leo lyckades ju kräka ner sin overall.. och halva sin garderob för den delen. Sen ska vi åka och handla!

GOD NATT!


Sussar med snutte

Kommentarer
Postat av: Lisa

Gud så han är söt. Nästan så man är sugen på en till nu! HAHA ;) Nä, inte riktigt än, kan vänta ett år iallafall ;)

2009-02-03 @ 06:50:12
URL: http://pluppi.blogg.se/
Postat av: Aina

så stor han blivit eran gosse också:) Här tittades det också på familjen annorlunda, och jag måste erkänna att jag redan är sugen på att börja producera ett tredje barn (!).... men måste ju få malle på dom tankarna också först;)

2009-02-03 @ 11:06:10
Postat av: Maria och Oskar

Hola!



Nu är jag snart på banan igen. Lite ont i halsen och ingen röst, men allt annat är borta! Skööönt! Det var en satans influensa det här...



Vi bor i en tvåa nu, 66 kvadrat. Måste ha en fyra, snart!!! Oskar och hans behag är överallt, blir tokig på allt småplockande! Men flytta till Piteå! Jag och en kompis hänger här med våra ungar som är födda med åtta veckors mellanrum, så det finns plats för Leo också :) Skulle vara riktigt kul om alla blev polare sen när de är lite äldre :P Ja, vilka fantasier jag har :) Nåja, fundera på saken vet jag! Vad händer annars? Börjar rutinerna falla på plats?

2009-02-03 @ 14:34:23
URL: http://lose.blogg.se/
Postat av: aina

ja det är ju det där med att man tyvärr måste vara gravid för att få barn, tyvärr. Det är det som gör att jag gruvar mig.. eller det är alla extra kilon som man måste dras med och kämpa bort sen som tar emot.



Ja en middag hade vart mysigt.. och ett vinglas hade absolut inte suttit fel;) Vi får höra med karlarna vad dom säger. Ni är så välkomna till sävastön, Max saknar sin lekkompis. Känner igen det där med att vara dålig på att hälsa på, vi är likadana, tyvärr:)!

2009-02-03 @ 18:17:07
Postat av: Maria och Oskar

Vi hyr, känns ganska skönt i dessa finanskris-tider. Man vet vad man får så att säga :) Jasså, är du från Piteå? Då hör du ju hemma här :) Jag kommer också från Finland så tro mig, fem mil gör inte mycket! Dra er till Piteå nu så att Oskar får sig en polare :) Jag har bara en kompis med barn och det barnet anlände i lördags. Så vi har inte hunnit umgås än! Men vi rymmer fler! Vi är rätt normala men vi har ganska sjuk humor :P Lina heter hon också, har blogg: http://linamarklund.blogg.se.



Oskar är ett litet fetto, alla säger det :) Men han är förbannat söt ändå :) Vad gör Leo på dagarna? Hur har du honom när du "ska vara själv?" Har han ett babygym eller?



Jo, kom till Piteå! Jag känner på mig att vi skulle kunna ha riktigt kul med våra pojkar! Du verkar ju vara en hemskt trevlig prick :)

2009-02-03 @ 18:30:14
URL: http://lose.blogg.se/
Postat av: Maria och Oskar

Ja, världen är ruggigt liten! Jag kommer från Finland, från Alahärmä, ligger ganska nära Vara, ca 7 mil. Vi flyttade till Sverige när jag var 7,5 år och sen dess har jag bott i Piteå! Vars kommer din sambo ifrån? Hur gammal är han? Haha, Lina är sjukt rolig. Jag är verkligen glad att jag har henne nu. Hon kan som ta allt med en klackspark, även om det ibland känns tungt :P



Oskar var 52 cm och vägde 3445 g när han föddes. Han var en ganska normal bebis då men nu har det barkat :) Han har snart större lår än mig ;) Vi bar ju på BVC igår. Jag bestämde mig verkligen för att läkare ibland är hemskt otrevliga och osympatiska. Jag kan berätta hela historien någon annan gång :)



Vi fick ett babygym från IKEA i julklapp men det var trasigt så min bror skulle byta det men nu har vi inte hunnit få det än. Vars kan man köpa det ni har tänkt köpa? Det skulle nog vara nåt :P Oskar kan roa sig korta stunder, men vi har inget babygym nu som sagt så han har inte direkt fått chansen än. Han brukar ligga på golvet på fårskinnet. Där kan han ligga en ganska bra stund och bara glo, först på mage men han blir också arg efter ett tag eftersom att han inte tar sig någonstans, så då får man vända han på rygg och då ligger han och tittar på allt :) Han kan hålla upp nacken bra, speciellt i början när man har han på mage. Sen håller han även upp den när man bär honom så det känns bra! Hur är Leo på den fronten? Annars brukar vi ha han i babysittern. Jag sitter och gungar med en fot och så sitter han där och kollar runt. Men jag märker att han behöver mer och mer stimuli, så ett babygym måste inskaffas!



Vad skönt att höra att andras bebisar också skriker ibland :) Inatt somnade Oskar kl. 23.00 och har vaknat varannan timme. Dock har Mange tagit hand om honom men man vaknar ju ändå. Vet inte varför han var så rastlös men kanske sovit för mycket? Han sov nämligen nästan hela dagen igår! Planen var att jag skulle sova nu när Oskar är ute i vagnen men vad gör jag? Skriver blogg, har duschat och ätit frukost, det var det :P



Klart vi måste träffas om du är i Piteå! Det är bara att säga till när du ska hit! Men en flytt låter ännu bättre tycker jag!

2009-02-04 @ 12:02:55
URL: http://lose.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0