HMMM..


Igår ringde det en dam från spec.gyn (!!) på sunderbyn.. När hon presenterades så stannade nästan mitt hjärta. Hann tänka "Vad i helvete....". Dock så ringde hon bara för att säga att jag skulle ringa till Stadsvikens vårcentral och boka tid för att ta nå blodprov inför undersökningen av njurarna..  Nåja, det är ju inte så farligt.
Och idag kom kallelsen om att jag skulle på röntgen för att kolla njurarna. Med kallelsen fanns en bifogad information om hur jag skulle förbereda mig inför undersökningen.. Hämta ut nå tabletter och en kräm på apoteket (?) som ska tas före undersökningen.. Medicinen hette nånting med Toilax...... Och man behöver ju inte direkt vara hjärnfysiolog för att lista ut vad det är för en medicin och vilken effekt den har..............................
Dessutom strikta ordinationer på vad jag fick och inte fick äta 3 dagar före undersökningen. Och just nu mina vänner, känns inte en stasad njure sådär jätte farligt. För det här verkade inte vara det minsta mysigt.................

Anna, står du fast vid beslutet att donera mig din ena njure??? :-)

Kommentarer
Postat av: Maria och Oskar

Jag är uppvuxen i Böle, sen flyttade vi till stan när jag var 16 år och sen dess har jag bott i centrum! Du då? När flyttade du till varghålet Luleå? ;) Jag är 20,5 år (mycket viktigt med halvan där) och Magnus fyller 27 år i april. Det skulle ju vara kanon! Du, jag och Lina kan dra ut på tjejfest så får killarna sitta hemma och spela TV-spel och vakta pojkarna ;) Linas kille är född -83 tror jag så de är ju nära varandra alla tre! Jobbigt om en skulle vara 21 och en annan 27. Man har kanske lite olika intressen då :P Men det här hör jag ju låter perfekt! :P Innan Oskar har jag hunnit jobba 1 år på MAX och sen började jag plugga till sjuksköterska i Luleå. Har pluggat ett år nu! Vad gör du när du inte torkar bajs? :P



Oskar har samma med huvet. Håller länge men svårt med balansen. Ser ut som att han nickar ibland :P Nu har jag beställt ett sånt där babygym. Tror att Oskar får alldeles för lite stimuli för vi har som inga grejjer som han kan leka med, så nu lär han väl få sitt livs chock :) verkade superfin! Såg att det fanns på blocket i Luleå, kanske du kan köpa en sån och spara en slant? En av dem verkade riktigt fin!



Oskar brukar äta tre gånger på natten, 100 ml varje gång. Men inatt åt han säkert 5-6 ggr? Leo då? Han var väl hungrig... Men han somnade om direkt man stoppade in nappen så jag hoppas på en bättre natt inatt :)



Jag har tänkt stoppa in en kopparspiral för jag blir ett jävla monster av hormoner. Finns redan alldeles tillräckligt av den varan... Är ju lite biverkningar med blödning och så men så länge jag slipper hormoner är det lugnt :) Ett syskon är INTE planen just nu :P Haha, fredag den 13? Hon lär väl förlösa dig igen... Lät inte bra :P



Jag lyckades sova en timme nu på eftermiddagen, hallelujah ;) Så nu känner jag mig rätt pigg! Jag kan också vara härlig att umgås med när jag inte ätit och sovit. Våra karlar gör det bra. Jag fattar inte hur Mange alltid kan vara så positiv även om han vaknar mitt i natten... Och ännu värre, jag fattar inte att han fortfarande tycker om mig... :P Äsch, jag hoppas att jag inte är så farlig i slutändan ändå! :P





2009-02-04 @ 15:32:23
URL: http://lose.blogg.se/
Postat av: Anonym

Absolut, jag ger dig min njure när som helst!!!

2009-02-04 @ 16:18:28
Postat av: hanna

haha, jösses. inte på tre dagar?:O men de fixar du, ;p

2009-02-06 @ 08:20:58
URL: http://hannamlj.blogg.se/
Postat av: Anna

Hallå där! Jag är inte så snabb på att svara, men har min lilla anledning.. Den här veckan blev inte direkt som det var tänkt nämligen. Har varit liggandes i 40 graders feber ända sen i måndags, så det här är min premiär uppe på benen för den här veckan. Är mycket bättre, men ändå inte helt okej än. Usch vad less jag blir!:/ Så nu kan jag ju istället fråga, vad händer i helgen?:) Hoppas allt är bra med er iaf! Kramar

2009-02-06 @ 12:27:59
URL: http://annaejk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0