utmaning


Jag har blivit utmanad av Maria..Utmaningen går ut på att man ska öppna den fjärde eller sjätte bildmappen och välja den fjärde eller sjätte bilden lägg upp och skriva en liten kommentar om den. Men eftersom jag är så givmild lägger jag upp båda bilderna! So, here we go:



Den första festen på det nya året (-08) i våran nya lägenhet. Jag var ganska på (rödvins)fyllan:-) i famnen har jag knähunden Nova. Behöver jag säga att hon är nåå mysig?




Nästan hela la familia:-) Lilla julafton hemma hos mamma och pappa.(-08) Från vänster: Markus med lilleman i famnen, Rasmus, Fredrik, min stora syter Anna, min stora-stora syster Terese med Wilma i knät. Hugo, mamma och så Malva. :-)


Jag utmanar:
Stina (lillstinas.blogg.se)
Angelika (angelpuss,webblogg.se)
Aina (Ainaaa.blogg.se)

Jag väntar med spänning;-)


Idag så kom mamma hit och vi gjorde ssschtan.. :-) Jag och Leo kom hem med fyra påsar, en till mig och tre (!!) till lillprinsen.. och detta utan att ha behövt upp med plånboken en enda gång. Jag och Leo har tur som har världens bästa mamma/mormor!! Efter att vi lunchat på M&P släppte vi av mamsi på busstationen och fortsatte hemöver. Här hemma har det inte blivit många knop gjorda..

Sen måste jag få gratulera FK.. Ett samtal till FK avslöjade att markus pappapengar finns på kontot på tisdag. Det tog bara 5 veckor, inte illa pinkat! :-) Och eftersom det var bra mycket mer än vi trott kan vi (läs; jag) klicka hem babygymmet.. med detsamma. Och ändå kan vi lägga undan en hel del till sparkontot :-) prefekt!

Jag får avsluta med att lägga upp lite nya bilder på lillprinsen:







Ha en trevlig fredagkväll! :-)

Kommentarer
Postat av: Stina och Eric

Jo men snacka om att tiden bara försvinner, tyckte de var nyss man kom från BB och hade gått igenom förlossningen och fått sin fina lilla kille men dagarna bara går på att få fara med sitt lilla underbara pyre :)



Hade du en bra graviditet och så då? =)



Kram!

2009-02-06 @ 22:51:18
URL: http://stinarisberg.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jaja, okej. Ja, det är sant, det hade jag inte ens tänkt tanken på att man kan göra, haha! ;) Men då ska jag googla det ;)



Ihelgen är det lugnt, blivit sjuka igen! :( Fast denna gång bara förkylning som tur är. Men är absolut inte kul med en jättesnorig Emil på nätterna, mkr skrik och tårar, men inte så farligt den häe natten iaf. Tur det :)



Vad gör ni ihelgen då? :)

2009-02-07 @ 06:46:55
URL: http://pluppi.blogg.se/
Postat av: Maria och Oskar

Ja, det är jättekonstigt men jag tror att det är för att vi är unga och fräscha ;) Jag kände mig trött efter förlossningen och så under tiden jag var sjuk, men annars har jag inte känt mig trött alls. bara man sover när han sover så löser det sig :)



Visst är det skönt att plugga på distans? Då får man vara hemma med knobben i två år till :) Sjukt smidigt, även om ekonomin är lite kass under tiden. Men den är tiden tillsammans som är viktigast!

Men om ni flyttar till Piteå kan jag utan problem fixa jobb åt dig på MAX i Piteå. Jag har fortfarande en hel del att säga till om så det lär inte bli några problem! Det är lite oklart än NÄR Mange ska vara ledig men det blir nog sammanlagt 4 månader. Först sin semester och så tre till sen. Men blir nog troligtvis från typ juli-oktober!



Oh, jo flytta till Piteå nu, Djupviken är ju kanonfint. Vi bor just nu på Durrnäset vilket vi inte vill göra en dag till. Vi har kollat på lägenheter på Annelund, i stan bakom busstationen och på Nygatan. Så vi få se vad vi får! Men vi hoppas på Annelund. Vi vill ju ha en fyra så det är lite knepigt att få tag i!



Mange jobbar som sjuksköterska på sjukhuset i Piteå. Jag gissar att Markus jobbar på SSAB? Min brorsa jobbar en massa skift och han jobbar där :)



Leo är ju supersöt...



Kram!

2009-02-07 @ 10:46:31
URL: http://lose.blogg.se/
Postat av: Anna

Oj så himla söt han är!! :)



Jodå, börjar bli bättre nu. Är bara trist att jag ändå inte kan göra det jag vill, hade ju velat umgås med tjejerna ikväll men eftersom att tjejen det blir hos har en liten som är ungefär lika "gammal" som Leo så vill jag ju inte riskera att smitta ner henne!

I helgen händer det inte alls mycket, johan är på lagfest ikväll och jag ska väl se melodifestivalen här hemma i min ensamhet:p Ska du se det?

Jadu, bygget går väl framåt iaf(som tur är...), blir läggning av mattan på ungefär en vecka iaf. Är lite småfix som ska göras före tydligen. Byta brunn, lägga slingan för golvvärme och sen spackla över den. Men snaaaart kanske vi kan duscha hemma igen! Woho:-)) Hoppas ni har en trevlig helg! kramar

2009-02-07 @ 17:37:14
URL: http://annaejk.blogg.se/
Postat av: Angelika

Du har ingen aning om varför jag är glad, hihi ;-P



Oj en present? men vad kan det vara då?! jag som inte ens fyller år haha... hmm, har en grej åt dig också faktiskt, så det så!! hehe

2009-02-07 @ 18:13:26
URL: http://angelpuss.webblogg.se/
Postat av: Angelika

haha och vad tusan kan det vara då? den som väntar på nå "gott" hihi.. Snart kommer ni hit och dricker kaffe, då får jag äntligen träffa Leo!!! =)



Ja kanske karlsloken äntligen tagit sitt förnuft till fånga.. Men än får du hålla ut, kommer inte säga nånting förens tidigast i morron ;-)

2009-02-08 @ 08:34:01
URL: http://angelpuss.webblogg.se/
Postat av: ida

vilka ögon han har!

2009-02-08 @ 10:58:18
URL: http://idoomin.blogg.se/
Postat av: Maria och Oskar

Hej!



Mange jobbar 15 nätter av 35, så det är lite olika. Ibland (som nu) jobbar han 5 i sträck, sen är han ledig 7. Och ibland kan han vara ledig 16 dagar med två arbetspass emellan och ibland jobbar han 4, ledig 2, jobbar 4 igen. Så det är väldigt olika. Jo, han har en fast tjänst som är enbart natt, så det sliter ju på, men det är skönt nu såhär när Oskar är liten. Då får han ju ändå se han mycket. Jag tycker att det går jättebra att vara ensam med Oskar själv på natten, speciellt nu när han har sovit så himla bra. Däremot var det jobbigt i början och när jag var sjuk, för i början var han vaken hela nätter och sov dagar, och när jag var sjuk orkade jag knappt ens ta hand om mig själv :P Men nu har det gått kanonbra!



Vi ska ha dop den 7/3 i Piteå stadskyrka. Så lite mindre än en månad kvar! Skulle ni också vara i stadskyrkan läste jag någonstans? Vilket datum har ni? Jag har inte fått fingrarna ur än och provat klänningen men ikväll så!



Hur går det med lägenheten? Fått den såld?



Kram

2009-02-08 @ 11:32:40
URL: http://lose.blogg.se/
Postat av: Stina och Eric

Jo snacka om att det är roligt då dom utvecklas och det blir bara roligare och roligare :)



Lät ju inge vidare med din graviditet, men vad gör dom åt din stasade njure då? Jadu min graviditet var inte heller så lyckad! Jag mådde illa (spydde) varje morgon även under förlossningen och hade också mycket halsbränna och foglossningar på köpet! Och under förlossningen trodde jag ryggen skulle gå av eller något åt det håller, snacka om inte skönt!

Men allt de var de värt då han tittade ut till världen =)



Eric är hemskt snäll så man ska inte klaga, men han är som i en sån här övergång där jag själv tror att ersättningen inte riktigt håller så länge, det är ungefär tre veckor innan vi får börja ge smaskisar och byta ersättning till semper två :)



Är leo nå snäll då? =)

Roligt med utmaningen!

Kram!

2009-02-08 @ 18:58:23
URL: http://stinarisberg.blogg.se/
Postat av: hanna

haha, jaaa det är ju frågan;p

men du ska inte vara orolig, jag äter nog minst lika mycket skräp, säkert därför folk frågar;) haha

2009-02-09 @ 12:32:39
URL: http://hannamlj.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag måste verkligen ta mig tid att komma på kaffe, och inte minst för att få träffa lilleman! :)

2009-02-10 @ 15:23:35
URL: http://hannaaldrin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gud så söt =)

Få fler besökare till din blogg, snabbt och enkelt!

http://www.viraltrafik.se/?Daniella

2009-02-11 @ 18:47:03
URL: http://www.viraltrafik.se/?Daniella
Postat av: Maria och Oskar

Ja, fy sjutton för sjukdomar, speciellt influensan! Klarade sig gubben?



De skickade ett mail att det blivit skickat! Är i Piteå nu så vi ska hämta det imorgon :) Ska bli sååå roligt att se vad han tycker om det!



Efterkontrollen gick bra, vi pratade lite om förlossning och så kollade hon bara att allt återgått till det normala. Ska dock vänta ett tag med att bestämma mig för vad jag vill ha för P-medel så den biten slapp jag :)



Jasi, vem är det som ska gifta sig? I veckan har det varit FULLT UPP! Har varit hos Lina och lekt med pojkarna och hon har klippt mig, och så har vi godkänt fadersskap, och idag kommer svärmor och svärfar och så ska jag på massage. I helgen kommer nog min brorsa och hälsar på! Alltid är det nåt :)



Kram!

2009-02-12 @ 11:59:50
URL: http://lose.blogg.se/
Postat av: Stina och Eric

Det är då bra att dom kollar upp det i alla fall så att dom inte bara skippar det så att säga :) Jag håller då tummarna för dig att de har gått till sig :)



Nej inge vidare att må illa och spy varje morgon men ändå så gick man igenom det och de gick de också :) Ryggen är väl bra sen förlossningen, kände som inte av något efteråt han var ute och de hade gått ett par timmar, men nu när man bär han mkt så är de helt klart att man känner att ryggen är inte starkast.



Jo jag tycker Eric äter rätt ofta och speciellt under kvällarna, men han äter upp sig för natten tror jag i alla fall :) Han somnar kring tolv på natten och sover till sex och sen somnar om till mellan nio - elva :) Själv då? sover din lillkille bra då? =)



Lät ju inge vidare då de krånglar i magen, kan inte vara roligt för dom små men de är ju bra om dropparna hjälper :)



2009-02-12 @ 19:24:29
URL: http://stinarisberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0