röjj


på östra malmgatan är det full fart idag... lägenheten får sig en riktig genomgång. det är verkligen på tiden. är hyfsat less på att det ramlar ur saker ur samtliga skåpar så fort man öppnar dörren, eller att man måste bruka våld för att kunna stänga lådorna.. saker ta mig fan överallt, saker som inte används och som inte sett dagens ljus på många, många år. allt jävla skräp som vi har dragit på oss under åren, och som bara flyttas runt vid varje rensning ska nu slängas, och det som används men inte alldeles för ofta ska upp på förrådet. men jag antar att det blir ett smärre kaos om man är sambo med en karl som har inställningen "det kan vara bra att ha" gällande ett par kallingar där det är större hål än tyg kvar. dessutom så ligger det en generator i hans snickerigarderob.. till en bil som vi inte ens äger.

eftersom leo nu äger mer kläder än sin mamma har han fått flytta ut ur min garderob och jag har på något sätt lyckats göra plats så han har fått en alldeles egen garderob. har massor kvar och energin börjar tryta, så blir det alltid.. ska iaf försöka få klart sovrummet idag, och ta mig an hallen imorgon.. måste iväg och köpa lite förvaringslådor också.

nä, nu ska jag hoppa i duschen och sätta markus på och börja göra lite käk........

..........och ett stort grattis till jonas och stina som fått en liten Tuva imorse!!

Kommentarer
Postat av: Aina

visst är det en underbar känsla av att få kasta saker:-) oj vad jag njöt när jag kastade ut halva bohaget när vi flyttade!



Åh va roligt, har dom fått nu jonas och stina:-)Jag visste att det var en tjeja;-)

2009-01-03 @ 18:27:50
Postat av: Mia

Jag tycker också att det är så skönt att göra sig av med skräp och saker man ínte använder..Har tänkte göra en riktigt storrensning nu innan vi flyttar.. :)

2009-01-03 @ 21:29:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0