krångel


Dagen har gått bra, vi övelevde. Även om herrn har en tendens att hålla sig vaken dagarna i ända när markus är på jobbet. Så allting blir liiiiite besvärligare när man är född med bara två armar.. skulle behöva minst två till!

Nu är iaf alla räkningar betala, 26 minuter efter att lönerna trillat in (trillade dom ut igen!). DET ska jag göra till en vana, grymt skönt att ha det ur världen. Så nu är vi skuldfria:-)

Dock är jag grymt irriterad över att markus inte har fått utbetalningen från FK för pappadagarna som han tagit ut i samband med Leos födsel. Vi skickade in dom papprena för över tre (!!!) veckor sedan.. I samma veva skickade vi in nå uppgifter om barnbidraget och efter bara någon dag fick vi bekräftat hem i brevlådan att barnbidraget skulle börja betalas ut. Alltså hade breven kommit fram. Nåja, förra veckan så ringde markus dit för att kolla hur det gick.. och som vanligt kan dom inte svara på ett skit. Jo, hon kunde se att papprena kommit in men inte om ärendet börjat behandlas, inte heller kunde vi få prata med den som hade hand om ärendet. Och sen avslutade hon med att typ säga att pengarna skulle komma så småningom men att det kunde dröja upp till fem (!!!!!!!!) veckor innan dom hamnade i våra händer.. Suck!
det hade ju varit grymt roligtatt ha dom nu.. men what to do? inte ett piss förutom att vänta.

Nä, nu ropar mina karlar från sängen.. det är dags att slå igen dom blå! Imorgon bir det stan med Stina och Tuva, Angelika och Alfred. Dagen ska avslutas med middag här och sen en film och snask. Det ska bli kul!!

God natt!!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Tyvärr så har FK sex (Jag vet, det är jättelänge!!) veckor på sig att betala ut pengarna! :(

2009-01-27 @ 06:56:23
URL: http://pluppi.blogg.se/
Postat av: Maria och Oskar

Vad skönt att det funkade! Gav ni han Bifidus då? Om du ger en flaska per dag så kan du ju alltid blanda i lite bifidus. Man märker ganska fort hur mycket han behöver varje dag... 1/3 i varje flaska funkar utmärkt för Oskar. Vi har också provat ge med en annan flaska men det funkade inte för honom heller. Han var så söt när han såg helt förvirrad ut och inte fattade hur han skulle suga :) Ja, vi orkade inte stanna för vi bodde i samma rum med ett par som hade tvillingar och de låg i kuvös. Så på natten när de kunde sova helt ostört, skrek Oskar för glatta livet. De låg där och suckade (vilket jag nog också gjort) så vi bestämde oss för att det skulle vara bättre hemma :) Ja, just när jag kom in på förlossningssalen, låg en kvinna i rummet intill och skrek helt hysteriskt. Då blev jag lite rädd men det slutade med att jag skrek precis lika hysteriskt :) Det går jättebra med Oskar annars, han är en hemskt snäll bebis. Han har ju haft lite magknip och svårt att bajsa men nu har allt försvunnit sen vi började med bifidus. Han har även somnat väldigt sent men nu har jag ÄNTLIGEN lyckats vända lite på dygnet så att han somnar åtminstone kring 23.00. Det är mycket bättre. Han sover i sin egen säng men mot morgonen brukar jag ta han i våran då jag ammar och inte vill väcka upp honom genom att börja lyfta i han. Men han somnar i sin egen säng och det har inte varit något problem. Han sov med mig i början när jag bara ammade men både jag och han sover bättre när vi inte ligger utmed varandra. Han får bara flaska på natten eftersom att det går mycket fortare och båda kan somna om fortare. Känns bättre så; Glad och pigg mamma = glad bebis :)Men jag ammar nästan bara på dagen! Oj, detta blev nog en roman :) Hur går det för Leo med spjälsängen?

2009-01-27 @ 13:31:15
URL: http://lose.blogg.se/
Postat av: Angelika

Ja jag är ju som sagt sjuk, fasen vad arg jag är.. Jag som såg fram emot det så mycket. Men är nog därför jag är risig?! :S Hoppas du o stina hittar på nånting ändå :-) om jag känner mig bättre mot kvällen så hör jag av mig, så kanske vi kan umgås i morron ist! aigh? :-) pöss

2009-01-27 @ 14:33:59
URL: http://angelpuss.webblogg.se/
Postat av: Maria och Oskar

Vad bra att det börjar komma igång! Du ska få se att det blir ännu mer fart på bajseriet med lite bifidus. Se bara upp med att det inte blir FÖR löst. Ska se ut som när de bara får bröstmjölk men om det rent utav början bli som vatten får man dosera ner lite! Ja, du kommer att upptäcka den perfekta mängden så småningom.



Men shit, hade du inte riktigt ont hemma då? Jag kom till sjukhuset när jag var öppen 3 cm och jag började ha så fruktansvärt ont när hon hade hål på mina hinnor, efter 5 cm. Hade inte klarat mig hemma alltså... När jag var öppen 8 cm fick jag epidural. Du måste verkligen vara en superkvinna :P



Ge sovrutinerna lite tid. Jag har hållit på ca två veckor nu. Igår somnade han för första gången i sin egen säng utan skrik eller bök. Lade bara ned han, stoppade in tutten och sen sov han. Det gäller att vara konsekvent och inte ge sig, och lägga han ungefär samma tid varje kväll. Jag brukar släcka ned kring tio. Sen får han lugna sig lite och sen lägger jag han i sängen och matar med en flaska. Jag tar inte heller upp han när han väl ligger där, bara om han börjar skrika hysteriskt men det hände bara i början. Det går men man får vara ruggigt envis.



Andningen har blivit bättre men nu har jag feber och ont i halsen istället. Nåja, det kanske går över snart :) Man kan ju alltid hoppas!



Ha en bra dag!

2009-01-28 @ 10:51:46
URL: http://lose.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0