Hysteri.........

Den första natten sen Leos födelse som inte har varit särskit rolig. Jag har i princip hört Leo skrika för första gången! Det hela började med att han var lite knorrig och gnällig på kvällen, och bitvis så skrek han till. För att utesluta sjukdom tog jag tempen (som förövrigt inte visade feber) och då bajsade han.. och SOM han bajsade. Så jag trodde att han skulle somna gott men icket. Mot natten så blev han nästintill hysterisk under vissa stunder. Försökte med allt utan att det blev bättre.. Gav han en till dos magdroppar och satte han i bärselen och skumpade runt på han, då släppte han några härliga pruttar och somnade av vad jag befarar var ren utmattning kring halv tre.. Mamma somnade lika gott. Idag har han också varit helt knorrig och gnällig och gallskrikit till ibland. Dessutom hár han inte bajsat något sedan igår kväll vilketinte är vanligt då han bajsar några gånger.. Men vet ju att dom inte kan bli förstoppade så länge dom bara ammas..
Har hela tiden trott att det berott på magknip men nu börjar jag fan fundera.. Ska iaf åka och köpa ersättning ifall det skulle vara så att han är i någon tillväxtperiod så att inte mjölkproduktionen hänger med.. Fast det känns inte som att det är det som är problemet eftersom när han är nöjd så fortsätter mjölken forsa..

Tror att det gör mer ont i mammahjärtat än i Leos mage! Nån som har några tips??

 Nu har han vaknat efter en lååååååååång powernap, (så nu är han pigg och fräsch nog att hålla sina föräldrar vakna en natt till). har hunnit äta en sluring och nu ligger han och charmar sin far och är den gladskit vi är van vid. Kan vi hålla tummar och tår att det håller i sig??


Kommentarer
Postat av: Lisa

Haha, ja man blir lite virrig när man får barn, iallafall jag fick det i början! Allt är så nytt så man har som inte tid att tänka på något annat ;)



Jo det är bra med Emil, tror det är tänderna som spökar, andra tanden har kommit nu så det gör nog lite ont :( Men idag har han varit snäll :)



Jo, han hade jätteproblem med magen när han var mindre :( Jättesvårt att bajsa för att han var så hård och väldigt gasig. Men det blev bättre med dropparna, sakta men säkert. Han är fortfarande väldigt hård i magen men nu kommer det ju ut iallafall :) Plus att han äter "mat" så då antar jag att avförngen blir fastare, haha :)



Du, jag har hört att det kan bli problem med bajseritet fast man ammar, tyvärr. Min kusin (han är endast 6 månader) har haft problem med bajsandet och han hel ammas. Det dom gjorde var att massera hans mage på ett visst sätt och det var bara då som han kunde bajsa i princip. Jag har själv gett Emil samma massage när han varit jätteskrikig och då har antingen bajsat eller pruttat rejält så han blivit nöjd. Så det kan faktiskt hjälpa! Hur jag ska förklara det här var ju ett annat problem, haha ;)

2009-01-15 @ 20:51:41
URL: http://pluppi.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hej!!! Har en pojke som är född den 5:e december och vi har också haft lite problem med magen. Ibland är han gnällig och knorrig och ibland skrikig för att pruttar och annat sitter fast. Vi brukar smeka magen i cirklar - med sols. Cykla med benen och ligga på magen. Det brukar hjälpa. Jag upptäckte att när han sov på magen så slutade han skrika på nätterna. Ibland räcker det med att han sover på sidan.

Hoppas det kan hjälpa er också... =)

Hälsningar Lotta & Joel

2009-01-15 @ 21:11:48
Postat av: mia

vad jobbigt när lilleman har magproblem..Hampus hade också problem med magen när han var mindre..kommer ihåg en kväll, då han i princip bara skrek hela kvällen, han hade aldrig gjort det förut, så man vart ju som orolig..vad det var för fel..Men nu förstår jag att det bara var magbesvär.. :) Kan det vara nåt du har ätit då?

Vissa är ju känsliga mot mjölk t.ex..? Choklad?

Hoppas att det blir bättre med lillmagen. Jag gav också Hampus magdroppar.. Dom hjälpte faktiskt honom riktigt bra..Varje gång jag slutade fick han ont i magen igen. :) Vi använde nog dem tills han var ca 3-4 månader gammal..Men vi fick öka dosen till det dubbla ibland.

2009-01-15 @ 21:36:37
URL: http://mida.blogg.se/
Postat av: Julia

Minifom droppar säger då bvc att man inte ska vara rädd att öka. Tror det står 5 droppar på förpackningen, men bvc sa minst tio. Massage kan man få hjälp med från bvc eller så får ni gå på babymasssage.. finns bl.a. på örnäset och är gratis och väldigt mysigt.



Vi märkte också av att Emilia sov bättre på mage, men tordes inte ha henne så för risken för plötslig spädbarnsdöd ökar ju då och då är det inte värt det..



Det är ju mycket som ska komma igång för en liten bebis och när de blir runt 3 månader brukar de flesta tycka sånt där ordnar upp sig. Emilia blev då mycket lättare att ha att göra med då :-)

2009-01-15 @ 23:57:57
URL: http://holio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0