fontänspyor, snorkråkor och stress


Igårkväll var jag mera trött efter all aktivitet.. satt och gäspade mig igenom kvällen. Strax efter tio begav vi oss till sängen och Leo och Markus snarkade ikapp innan klockan blivit halv elva, jag å andra sidan kunde inte somna.. efter att jag vridit och vänt på mig nog länge för att utveckla skrapsår slog jag upp boken och låg och läste till halv tolv då Leo vaknade till liv för en sista sluring. Efter maten somnade vi båda. Har vaknat för mat och blöjbyte 03,30, 07,50. Hade ställt klockan på 08,30 men har på något sätt lyckats snooza och jag gluttar på klockan och ser att den hunnit bli 09. Som att man inte skulle ha nog bråttom utan att försova sig. Så jag flyger upp ur sängen i lite lätt panik och självklart vaknar Leo till liv han också och börjat knorra.. tänker att jag ska söva om honom genom att ligga och mysa med han. (det älskar han) Jag lägger mig med mitt huvud intill hans.. han sluter ögonen och lägger världens jävla fontänspya över mig, i ansiktet och håret, Festligt värre!! Leo somnar om igen.. Eftersom tiden är knapp inser jag att det är bara glömma en dusch, så jag halvtvättar håret i handfatet.. blåser det och håller tummarna att jag inte ska gå runt och lukta mjölkspya.
Hinner precis göra mig själv iordning innan jag måste slita upp Leo för morgon bestyren. Så efter att jag grävt ut spya ur ena örat, kråkor stora som fotbollar ur näsan och fått på han en torr blöja och rena kläder så har det hunnit springa iväg alldeles för mycket tid.. och självklart så är det matdags. Ja, det var ju bara pälsa av sig och snöra fram tissen. Tänk att det aldrig slår fel.. nåja, 15 minuter efter i tidsplaneringen och 15 minuter innan vi ska infinna oss på bvc, är vi äntligen påklädda och redo att lämna fastigheten. Ja, sprang dit. Landade inne på vc 2 minuter innan avtalad tid. Puh! Jag hatar att vara sen.
Träffade vår nya bvc-sköterska och hon var jätte gullig. Vi vägde lillprinsen och han är fortfarande lika liten och nätt, 4,5kg. Så det tar sig, och han följer sin egen kurva jätte fint. Och när han likaså var naken så kollade hon igenom han.. Toppbetyg och hon tyckte han var så fin. Hon står böjd över honom och pratar och han svarar och ler mot henne.. och pissar på henne. Och innan vi reagerade. Turligt nog hade hon med sig ombyte.. Det var nog inte första gången hon blev nedkissad.. Och när han kissat klart tittar han på oss och ger av världens leende. :-) Sötnöten!

Nä, nu ska jag gå och göra i ordning tvätten som ska snöras in i nästa maskin. Markus är och handlar lite.. När han kommer hem ska vi göra lasagne. Ikväll kanske vi får besök av mamma och pappa, vi hoppas iaf på det. :-)
Nä, better get going.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Trevligt med spya i håret ;) Det har man varit med om några gånger! Äckligt, haha :)

2009-01-14 @ 20:05:57
URL: http://pluppi.blogg.se/
Postat av: Linda

det blir bra, vi längtar! åk/kör försiktigt imorgon!

2009-01-14 @ 20:52:13
URL: http://lindta.blogg.se/
Postat av: Angelika

Jag ser fram emot allt det där! Brr det är KALLT ute idag, kollade på tempen ute nyss!! Frys inte ihjäl om ni ska traska runt på stan i Piteå idag =P Pöss*

2009-01-15 @ 07:45:28
URL: http://angelpuss.webblogg.se/
Postat av: Emmeli

Vad roligt! :)



När fick ni eran söta Leo?

Bor ni i piteå?



Utfrågad :D

2009-01-15 @ 17:35:06
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/
Postat av: Lisa

Haha, jag vet. Emil var också en kräkbebis, en extrem sådan, fråga vem som helst! Haha ;) Det är först nu han har lugnat ner sig med att spy ordentligt och han är ändå 8 månader, haha! :)



Ja, du har så rätt :) Eller vi är mer bekanta :) Är kompis med hennes kompis Suzie om du vet/kommer ihåg vem hon är? Min son och Suzies son är tremänningar, rätt kul ;) Japp, vi har träffats där. Lulekalaset för 2 år sen om jag inte minns fel? Har rätt bra minne, har för mig att du var nykter och hade just gjort hål i tungan? :)

2009-01-15 @ 19:11:41
URL: http://pluppi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0