Bajslass


Ja, pappa gick iväg för att ge lillprinsen en torr blöja.. och vad hör jag inte från toan? Jo, att Leo har skitit.. Han hade nog lite prestationsångest inför morsan. Ja, herregud att man kan bli så exhalterad över lite skit:-)

Vet någon hur mycket av sempers magdroppar man kan ge? Det står ju 5droppar/dag, men kan men ge mer??

Idag kom förstoringarna och dom var sååå fina! Trodde inte att dom skulle bli SÅ stora, men det gör inget. Så nu är den ena inramad, dock inte inslagen men den ska med till Rantis som en sen julklapp till farfar från Leo!
Imorgon bär det av till Rantis och jag har lyckats lura med Angelika Robba och Alfred och vi ska ha såååå mysigt:-)

Nä, nu kom det ett stort bajslass som jag ska gå och ta hand om. Sen ska lilleman få ta sig ett dopp, hittade torkad spya i ena örat från gårdagens incident, med andra ord så är det dags att få sig ett dopp:-) På återseende!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Semper droppar vet jag inte hur mkt, men har ni provat minifom från apoteket, det ger man innan varje amning, man kan ge ganska mkt av det har jag för mig, det är inget som tas upp av kroppen utan det går som direkt på gaserna. Kan ju vara värt att prova iaf :) kram

2009-01-15 @ 21:35:14
Postat av: Lisa

Håller med den som skrivit inlägget före mig, prova minifom! ;)

2009-01-15 @ 22:34:05
URL: http://pluppi.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Jag tyckte själv att jag förtjänade en bra förlossning efter 9 månaders helvete och det fick jag! ;) Ryggen blev bra direkt han kom ut. Så han måste ju ha legat på någon nerv. Hade du också en jobbig graviditet?



Jo jag helammar än. I början gillade jag inte alls det, nu vill jag aldrig sluta.. :)

Man får vara glad så länge det funkar!

Går amningen bra för dig?



Minifom kan man ju ge hur mycket sm helst av, men sempers har jag aldrig hört någon som gett mer än vad som står. Men det är ju också så nytt! När minifom kom fick man ju ENDAST ge 5 droppar, idag kan man lika gärna ge 35 :D Vi gav både sempers + minifom men inget hjälpte egentligen.

Men testa! Inge roligt när dom har ont i magen..



Ah! Hur gammal är du?

Jag är från långnäs, men nu bor vi på mossen. Norra pitholm.



Hoppas du orkade läsa min novell :)

Kramar!

2009-01-15 @ 23:30:16
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/
Postat av: Anonym

http://www.gratisgen.se/ref/67240



Bli medlem och få gratis saker :)

2009-01-16 @ 08:35:28
Postat av: Emmeli

Fy för jobbiga graviditeter. Tur man får något underbart för mödan :)

Har dom kollat din njure nu då?



Vad bra att amningen funkar för er!

I början tyckte jag inte alls om det och nästan hoppades på att mjölken skulle ta slut... Men nu älskar jag det som sagt och vill amma så länge som det går! Dom säger väl att dom klarar sig 6 månader på bara bröstmjölk men därefter bör man väl börja med lite smakisar/gröt/välling.



Mio hade kolik tills han var drygt 2 månader. Det var en tuff period och ingenting hjälper väl egentligen, men det finns ju saker som lindrar iaf. Om han har ont i magen skulle jag börja med magmassage om jag var dig, samt ge minifom. Sen kan man ju se över vad man själv äter och pröva att sluta med mjölkprodukter 1-2 veckor.

Jag har rätt många tips, så hojta till om du behöver fler! :)

Nu är Mio helt bra och har varit det sen i slutet av november/början av december och han är som en helt ny bebis!



Jag prövade också att ge ersättning, men oftast är det inte det och man rubbar amningen helt i onödan. Så var försiktig med det, bara ett tips du vet :) Men jag håller med dig, jättesvårt att veta med dessa små liven vad som är fel! Man får lita på sina modersinstinkter.



Jag är 24, blir 25 i år.

"Varför" bor du i luleå? :-)

Inga piteplaner i framtiden?

Jag har bott i luleå och jag gillar inte den staden måste jag säga :p



Helgen kommer bestå av att ta hand om en sjuk sambo. Huvva. Vad ska ni hitta göra? :)

Kraaam!



2009-01-17 @ 09:45:23
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/
Postat av: Lisa

Haha. Jadu, inte lätt att veta vad dom små vill. Tänk om dom hade kunnat prata, fan vad det skulle underlätta! ;)



Ihelgen blir det sjukt lugnt. Antagligen så fick jag vinterkräksjukan i natt, har bott på toaletten hela natten i princip :( Tur att man inte är ensamstående iallafall, hade dött då ;) Men nu verkar jg må bättre, men nu är det PAtriks tur istället, haha! :P



Vad gör ni helgen då? Någe kul? :)

2009-01-17 @ 12:43:57
URL: http://pluppi.blogg.se/
Postat av: Angelika

haha, men självklart så packade jag när du skrev det där =P



Tack för i helgen, det var trevligt att vara där samtidigt! :-) puss

2009-01-18 @ 21:13:57
URL: http://angelpuss.webblogg.se/
Postat av: Emmeli

Ah, hoppas att du är återställd! :)



Vi märkte ganska snabbt att han hade kolik, även fast vi först inte ville kännas vid det.

Men ca 1-2 veckor gammal kanske?

Han hade dock aldrig problem på nätterna, utan alltid sovit som en ängel. Men ibland på morgonen, men oftast (och alltid) på kvällarna.

Men ibland så hade han ju några dagar då det var bättre och man trodde att det hade gått över. Men det fick man käka upp rätt snabbt ;)



Men vad bra att det har hjälpt!

Kanske bara var det han behövde :)



Vad har du pluggat och vad jobbar du med?

Tycker absolut ni ska flytta hit igen ;D

Vi (jag och mitt ex) bodde bara där i 6 månader.. Kände ganska snabbt att jag inte trivdes, så vi flyttade tilbaka. Han pluggade och jag jobbade som sagt på théshoppen!

Nu innan jobbade jag på swedbank, men är grymt sugen på att plugga efter mammaledigheten. Får se hur jag gör, har ju lite tid att bestämma mig :)

Hur länge ska du vara mammaledig?



Nämen huvva!

Är du bättre nu då?

Micke har fortfarande feber, men han kräks inte längre. Och jag och Mio är fortfarande friska :)

Kramar!

2009-01-19 @ 08:47:23
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/
Postat av: Anna

Men hej Lina! Och grattis till den lille:) Ska spana lite bakåt i bloggen för att se om du kanske har nån bild på honom så jag får se hur han ser ut!:) Har allt gått bra och hur mår ni nu?:) Ha det bra! Kramar/Anna

2009-01-19 @ 11:07:29
URL: http://annaejk.blogg.se/
Postat av: Anna

Hehe, jo jag läste din förlossningsberättelse och det verkade ju ha gått väldigt snabbt och smidigt!:) Såg bilder på lillen efter att jag skrivit sist. Jättesöt! Kan inte ens föreställa mej hur stolt man ska vara!

Jajemän, vi har införskaffat oss ett hus. Det ligger på durrnäsvägen. Hör till Klubbgärdet men om jag fick bestämma så är det mer mot strömnäs!:) Jo vi har en del renovering att ta tag i nu.. Till att börja med är det badrummet som gäller, vet inte om du har läst min blogg men vi upptäckte ju en gammal vattenskada där. Så vi blev så illa tvugna att ta tag i det direkt, fast det egentligen inte var tänkt så.. Så nu lever vi i kaos:/ därför har jag inte velat lägga upp några bilder, men det kommer!:)

Trivs du bra i Lule då? Inga planer på att återvända hit? Kram kram!

2009-01-19 @ 14:42:47
URL: http://annaejk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0