första leendet


nu har vi (jag) gjort den första (av många) framkallningen.. oj så jag längtar tills dom dimper ner i brevinkastet! är ju trots allt en helt annan sak att ha dom i handen och i album än i datorn..

ikväll har Leo charmat både sin far och mor och bjudit på en massa leenden och skrattat och pratat så gott han kan! han har blivit så stor och det har hänt så ofantligt mycket på bara en månad..det är så roligt att se hans framsteg. våran skatt!!

nu har Leo lämnat en STOR överraskning åt sin far.. det har bubblat och sprakat baki byxan en lååång stund. har ju kört på magdropparna nu i en vecka, vet inte om jag märker så radikal skillnad ännu...men vi ger de burken ut. så får vi se om han blir mindre gasig. :-)

nä, nu ska markus sätta i gång och spela så jag måste själv övervaka mitt vitlöksbröd i ugnen.. snacka om att jag har skaffat mig en aptit på sistone. ändå är jag nere på "bara" +4kg till jag är nere på startvikten. nåja, inte för att jag är så brydd i att jaga kilon. jag lever som jag alltid gjort, det vill säga alldeles för mycket tv-tittande och snask och alldeles för lite motion (för att kompensera det jag stoppar i mig). dom som känner mig (helst bor med mig) vet att läsk och godis är min stora passion i livet.. och vi är alldeles för bra vänner för att kunna separeras på (tro mig, jag har försökt).


Kommentarer
Postat av: Linda

jo, men självklart :)

jag är på, sen vem som raggas upp spelar ingen roll för mig =)

2009-01-09 @ 08:58:18
URL: http://lindta.blogg.se/
Postat av: Angelika

magdroppar? men om han får ut gaserna så är det ju toppen, då behövs ju inga magdroppar juh =P



Ja vi får se hur nästa vecka ser ut. om inte annat så får vi ses en liten stund iaf, måste få se Leo nu. blir snart tokig, haha.. Och Lilla Tuva vill jag också träffa, att hon ser söt och go ut på bilderna.. Så att dom kommer att slåss om henne tvekar jag inte på ;-)

2009-01-09 @ 11:37:38
URL: http://angelpuss.webblogg.se/
Postat av: Aina

en lunch låter som en super bra (och god) ide;) ) Jag går ju här hemma och dräller hela dagarna så är bara glad att ha något att göra:) När passar det med en lunch date för dig? till veckan?

2009-01-09 @ 15:30:52
Postat av: Angelika

haha okej, då förstår jag. missuppfattade det du skrivit =P Jobbigt att han inte får ut gaserna, har som tur var aldrig haft det problemet med alfred..

Du får väl testa lite massage annars, eller cykla fram och tillbaka med hans ben =-)



Ha en underbart trevlig helg ni också!

Pussa Lille Leo från mig och Alfred..

Puss och Goo!

2009-01-09 @ 17:00:11
URL: http://angelpuss.webblogg.se/
Postat av: Aina

Min kalender gapar jäkligt tomt!:) Det enda vi har planerat är bvc på måndag, haha vilket liv man har;)



Vilka mammor skulle man kunna tänka sig att ragga med då?:)

2009-01-09 @ 17:33:01
Postat av: Aina

Det lät bra;-)



Haha ja men då verkar vi ha lika händelserika liv båda två då:-) Jag kan höra med jessika om hon skulle vara sugen på att luncha, lät ju bra att linda också var på. Vad tror du om stina? men hon kanske inte orkar börja ge síg på nå sånt ännu, lilltösan är ju så färsk:-)



Men ska iaf höra med jessica, om linda också var med på det så blir vi ju iaf 4 stycken. Skulle vara kul om jessika kunde då får saga en lekkompis också.



Men vi skulle behöva bestämma en dag så att alla kan se så att det passar.

2009-01-10 @ 15:10:08
Postat av: Aina

Det lät bra;-)



Haha ja men då verkar vi ha lika händelserika liv båda två då:-) Jag kan höra med jessika om hon skulle vara sugen på att luncha, lät ju bra att linda också var på. Vad tror du om stina? men hon kanske inte orkar börja ge síg på nå sånt ännu, lilltösan är ju så färsk:-)



Men ska iaf höra med jessica, om linda också var med på det så blir vi ju iaf 4 stycken. Skulle vara kul om jessika kunde då får saga en lekkompis också.



Men vi skulle behöva bestämma en dag så att alla kan se så att det passar.

2009-01-10 @ 15:10:52
Postat av: Lisa

Hej! Ramla in på din blogg och såg att du ger lill killen magdroppar. Är det Minifom du ger? Jag gav själv det till lilleman (tyvärr inte så liten längre:P) när han var mindre för han var hemskt grinig och de funkade jättebra efter några dagar. Tänkte bara säga att jag fick rådet av min Bm att ge som mest 30 droppar/måltid och det funkade. Sen har jag kunna trappa ner efter ett tag och till slut behövdes dom inte alls :) Du kanske redan vet de, men jag skrev allafall ;) Iofs så ammar du (jag gjorde aldrig det) så du ger han säkert mat oftare än jag gjorde, men man behöer ju inte ösa på med droppar varje gång! ;) (om du nu skulle öka med fler droppar) Det var bara de jag ville skriva, ha de bra! :)

2009-01-10 @ 21:41:36
URL: http://pluppi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0