med risk för att låta bitter


ojoj, jag bittra kvinna..

lilleman har varit lite besvärlig i natt.. stängde inte igen sina blå ordentligt förrens efter 04.. (=TRÖTT idag). orsaken bakom hans lilla trotsande i natt har varit magen, 03.44 fick han släppa en ordentlig skit och somnade (däckade) i samma stund. slet upp han (och mig själv) för ett blöjbyte som han sov sig igenom. dagen till ära har han i princip sovit sig igenom.. jag har snöat fast vid datorn, fått lite dåligt samvete och började städa (snarare stöka för att sedan kunna städa).. hamnade dock lika snabbt på soffan igen och gottade mig framför tvn och datorn. har gjort åtskilda försök att få lite liv och lite kärlek ur mitt barn, han var mer intesserad av att ta igen förlorad sömn, så han kommer väl leva rövare i natt.

nåja... i samma stund som introt till Körslaget nådde mitt öra insåg jag att jag glömt allt vad middag var.. snörde in en djupfryst pizza i ugnen. har just ätit upp den och känner mig än mer bitter. vilken jäkla lördag va?
vi får väl se när karln i huset dyker upp.. förmodligen inte vid 22 som han trodde. ja, va är odsen att en svensexa dör ut vid 22? antingen så börjar markus bli gammal... eller så är det här hans första svensexa. tiden får dock utvisa när han kommer inranglandes (möjligtvis krypandes).. att han inte tagit sig en riktigt fylla sen augusti (förutom nyår då) och det faktum att det är killfest får mig att tro att vi inte lär se skymten av honom förrens sent i natt (eller tidigt imorgonbitti)

och för att göra denna lördagkväll (om möjligt) ännu värre så ligger det en snusdosa (legat där hela dagen) som retat gallfeber på mina nikotion monster.. jag har öppnat och luktat.. jag är SÅ nära på att öppna den igen, och denna gång inte för att lukta....

så, för att föra tankarna till något annat och fördriva tiden ska jag slita upp leo och sätta han i badet. och mamma kanske tar sig en välbehövlig dusch.. mitt hår är lika flottigt som ett smörpaket.. ungefär. nä, nu är det någon som slog upp ögonen och gav mamma världens finaste leende. denna härliga lilla kille.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jaja, okej! :) Men skulle inte sempers droppar fungera så testa minifom :) Däremot har jag hört att sempers tydligen fungerar bättre, men det stämmer ju säkert inte på alla små liv :) Lycka till iallafall. Och du har också en sån söt liten kille ;)

2009-01-10 @ 22:49:27
URL: http://pluppi.blogg.se/
Postat av: Linda

vilken going!



jag kom att tänka på att i veckan kanske inte funkar så bra för mig.. har lite att göra..:( babysim, mammaträff, o främmande. :S men säg en dag så ser vi om jag kan eller ej!

2009-01-11 @ 09:19:24
URL: http://lindta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0