bränd


Idag har det varit olyckans dag här hemma på Östramalm gatan. Vi bestämde oss för att åka in till stan och strosa lite innan jag var tvungen åka och jobba. Efter att jag plattat håret bestämde sig Leo för att han behövde platta sitt så han sliter tag i en om än avslagen och upphängd men fortfarande varm plattång. Detta slutade givetvis i gråtkalas.. (jag kan inte säga vem som fällde mest tårar eller var mest hysterisk.. förmodligen jag). Men några brännblåsor, ett sjukhusbesök och några krokodiltårar senare var han mammas och pappas gokille igen. Det betyder med andra ord fullfart! Det verkar inte påverka honom det minsta. Han använder handen precis lika mycket. Det känns tryggt!
Nåväl, eftersom både jag och Leo var lite lätt hysteriska så ringde jag till vårdcentralen och fick en tid omgående. Så vi åkte dit och fick till våran lättnad höra att det inte var någon fara med honom. Det skulle läka av sig själv. Men hon satte ett litet strumpbandage för att skydda det dom första dagarna. Under hela läkarbesöket stojade, pratade han med och vinkade och skrattade åt sköterskan. Även om hon säkert tyckte att jag var lite lätt hysterisk (jag var alltså rödgråten och i panik när vi kom dit)  så kändes det ändå helt rätt. Hellre är jag på den säkra sidan och ringer en gång för mycket än en gång för lite..
Dessutom så hysterisk att jag inte ville åka och jobba utan ville se efter honom, och se att han verkligen mådde bra. Tur att man har arbetskompisar som förstår. Imorgon jobbar jag min sista dag innan jag går tillbaka till mammaledigheten!

Eftersom jag var hemma ikväll så skickade jag ut Markus på stan så han skulle få ha en trevlig kväll med grabbarna innan det är dags att gå tillbaka till jobbet efter 7 veckors mer eller mindre ledighett. Trots partajandet skulle jag få sovmorgon imorgonbitti.. Fast jag vet inte, jag kanske stiger upp och städar. Det behövs. Verkligen. Och ganska omgående.

Nu ska jag däremot avrunda och gå i säng. God natt.

Kommentarer
Postat av: Emmeli

Men huvva, stackars liten :(

Mio drog ner en (TUNG) lampa så den for rätt i skallen för någon månad sen. Jag grät lika mycket som han tror jag ;)



Jo, ska njuta som bara den!

Hur länge till blir du hemma förresten?



Hoppas ni får en trevlig helg :)

Kram!

2009-07-31 @ 18:16:38
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0