Gnäll


Imorse vaknade jag halv sju av ett okänt ljud. Men jag visste precis vad det handlade om innan jag ens öppnat ögonen.. Jo, visst var det så att våran lilla ligist hade fått tag i sladden till lampan på sängbordet. Jag hann rädda den innan den slog i golvet. Snacka om att man har ett sjätte sinne som mamma.
Iaf så klev jag och Leo upp och käkade välling och busade fram till halv nio innan vi gick och la oss igen. Marks väckte mig kring halv elva. Då var han nämligen på väg till Piteå och dragracing. Så det var bara he sig upp.
Och SOM Leo har varit grinig idag.. Han har gnällt och bråkat, gråtit och skriket HELA dagen. Det enda som fått honom tyst idag är Gummibear.
Nu ligger han äntligen och sover efter en flaska välling. Så bäst att jag sätter igång och gör lite nytta. Sist han sov vaknade han efter 18 minuters vila.. Jag hann precis duscha och dona i tvättstugan. Det gäller att vara effektiv. Egentligen känner jag att jag skulle behöva vila upp mig till sista period (innan far kommer hem). MEN, hushållet ser mer ut som ett bombnedslag, mitt ansikte är fortfarande osminkat och håret okammat. Och vi som ska på middag hos Angelika och Robba senare.
Jag hoppas verkligen att det är en till bissing på väg upp..

Innan jag tar tag i mig själv och hemmet ska jag göra en joker och en lotto. Här ska minsann vinnas drömvinster! Bye bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0