Prejad av vägen


Idag stämplade vi ut 22.45 och jag satte mig på cykeln. Och kallt var det.. Och som jag cyklad. Där ett tag gick det så fort, på en terrängig väg att jag var tvungen styra ner i diket för att få stopp på cykelhelvete. Markus måste fixa bromsarna!
Iaf, jag kommer till röljuset vid statoil och var på väg över (det var rött) innan jag såg att snuten stod i korsningen. Så jag stannade och väntade på grönt. Pustade ut och tänkte att där sparade jag minsann in 600 kronor. Snuten glodde ut mig.
Jag fortsatte iaf vidare längst midgårdsvägen när polisen svänger in på cykelbanan, MIN cykelbana. Och bokstavligen prejar mig av vägen. Ja, jag hamnade i diket IGEN. DOm glor ut mig även nu. Jag glor SURT tillbaka. När dom passerat mig (och försatt mig i diket helt i onödan) kör dom ut från cykelbanan igen.. Vart det syftet? Att göra livet surt för mig?
Nåja. Jag fortsätter. Och än en gång, denna gång vid godishuset kör dom upp bakom mig, glor ut mig och passerar.
Jaha, är vi homies nu eller? Borde jag kanske ha vinkat? Jag kanske uppfattades som lite arrogant.
Jaha, och varför i helvete förföljde dom mig? Jag har funderat lite och kommit fram till att det måste vara något av nedstående alternativ:
Alt. 1: Markus har anmält mig försvunnen. Dom måste alltså glo ut mig för att se om jag stämmer in på signalamentet.
Alt. 2: Jag borde ha använt cykelhäljm, cykel ljus? Dessa apiranter ska då minsann ta en för allt.
Alt. 3: Misstänkt rattfylla. Jag var ju faktiskt nere i diket TVÅ gånger.
Alt. 4: Någon typ av störning alt. missbrukare Jag cyklade trots allt i en tunntröja och 3/4 byxor och foppa toffflor (det var BETYDLIGT varmare när jag for till jobbet) och såg allmänt härjade ut efter ett 11timmars arbetspass.
Alt. 5: Jag var helt enkelt så satans snygg.

Med lite eftertanke kan vi direkt styrka alt. 1 eftersom markus aldrig skulle finna mig försvunnen. Alt 2 kan vi också stryka. Jag är ju trots allt 22, jag behöver inte ha cykelhjälm enligt någon lag. Att jag skulle behöva en lampa känns också långt bort då solen inte ens gått ner. Resten kan ju iofs stämma, men jag väljer faktiskt att tro att dom tyckte jag var SÅ jävla snygg att dom var tvungen spana in mig noga och väl.

Det finns mycket att vara bitter över.... MEN, idag väljer jag att vara icke bitter. För att:
1: jag har stämplat ut för 9 hela dagars ledighet. Det kunde inte ha kommit lägligare!
2: Leo hade köpt en present och ett kort till världens bästa mamma
3:  Imorgon ska jag äntligen få träffa min allra bästa Kim. Hon flydde från Norrland för att bosätta sig i Malmö. Nu är hon tillbaka, dock bara på semester.. Men vi ska iaf hänga. Imorgon kommer hon hit, sen beger vi oss till Piteå. På kvällen ska vi dricka vin och snacka skit. Så mormor och morfar ska passa lillprinsen.

Nu ska jag äta lite medicin, sen ska jag äta något och gå och lägga mig.... Imorgon ska nämligen Markus få sovmorgon!
Förmodligen så kommer det stå still med bloggandet ett par dagar framöver. På återseende.

Kommentarer
Postat av: Angelika

Jag tror helt klart på Nr5!



Synd att du inte kommer med idag. Men förstår att det kommer bli jätte trevligt och mysigt ikväll med din gamla vän, är alltid så mycket man har att prata om :-)



Hmm..När ska VI ses? =) PuSS!

2009-07-04 @ 10:45:03
URL: http://angelpuss.webblogg.se/
Postat av: Josefine

hehe...jag noterade just att jag skrivit att du skulle googla mig..hahahaha..var inte så jag menade, utan snarare att du skulle hitta mitt nr på hitta.se lr nåt..(vill inte lämna ut det såhär allmänt på boggen)eller så frågar du helt enkelt Angelika om mitt nr :) nåja..jobbar en v till sen semesteeeeeer! men har fortfarande tid kvällar o helger, kommer dra iväg en order om ett par dagar, isf har du pudret om typ en v;) hoppas allt är bra o att ni haft en super helg trots det tråkiga vädret!nu kalas för våran del! kram

2009-07-05 @ 13:29:56
URL: http://emjowa.blogg.se/
Postat av: Angelika

UPPDATERA QUINNA!!! ;-D

2009-07-08 @ 19:33:53
URL: http://angelpuss.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0