gångarter


Jag har ju tidigare försökt ge mig på att försöka beskriva Leos olika gångarter i ord. Men för att förtydliga det bjuder jag här på Leo in action.

Stil numero 1. Att åla.
Vanligt förekommande, krävs ingen vidare besrivning.


(Här med sängkammarblicken)

Stil numero 2. Simålning
Här gäller det att dra sig fram med armarna, medan benen simmar. Ingen risk för fortkörning här inte. Oftast så kommer man nämligen ingenstans och irritation uppstår. Ganska omgående.


(Lägg märke till fötterna. I perfekt position. Fin, fina simtag)

Stil numero 3.
Här gäller det att knuffa, eventuellt krypa med benen. Armarna och hela överkroppen ska vila på något föremål. Som är glidvänligt. Till exempel ett spel.



Och så har utvecklingen nått sitt slut. Stil numero 4. Att krypa!
Ja, rätt och slätt. Inte så mycket konstigheter.
Leo har alltså börjat krypa.. på riktigt.. på alla fyra. Det är vingligt och går inte så snabbt. Men han kryper. Och snabbare går det för varje gång! Kolla killen.




(Här smyger han sig fram)




I helgen ska pappa på gallej. En heldag.. Först Rallycross eller dylikt i Kalix sen blire bastuflotten med grabbarna. Så jag och Leo hade planer på att åka till Piteå, det beror på om jag känner mig bättre. Var tvungen att åka hem från jobbet idag eftersom jag hade så ont och var så kass i kistan idag. Jag till och med kräktes. Nu på kvällen har det iaf varit lite bättre. Jag känner mig inte det minsta hängig eller sjuk utan det liksom bara tvärvänder sig i magen.. Fram och tillbaka.

Nåja, slut snicksnackat för idag. Vi hörs!


Kommentarer
Postat av: Linda

sååå söt! ser ut att vara en riktig gókille! =)

2009-07-16 @ 22:12:52
URL: http://lindta.blogg.se/
Postat av: lea

hmm,låter det inte dom första grav tecknen för dom flesta?;)

2009-07-17 @ 01:23:08
Postat av: Stina

Han är såå himla söt killen! :)

2009-07-17 @ 08:36:21
URL: http://bjursan.blogg.se/
Postat av: Linda

ja, om man vill gratulera är det bara att göra det ;)

börjat om och börjat om.. jobbar fyra veckor nu under sommarn, är bara vikarie så har tyvärr inget jobb att gå tillbaka till..och eftersom att per vill vara pappaledig är det bara att man snällt jobbar :) hinner dock umgås med karl + barn 4 vekor innan per börjar om att jobba igen. han är ledig 8 veckor från och med idag, eller rättare sagt på måndag =) snacka om nöjd kille, som ett barn på julafton. haha!

vi har inte ställt harry i nån dagiskö, vet inte om vi ska göra det heller. när nr 2 anländer ska han dock få vara hemma med oss.=)

2009-07-17 @ 16:40:54
URL: http://lindta.blogg.se/
Postat av: kim

Det må jag då säga! Du skriver så roligt & han är så nedra söt! Jag skrattar på mig! Jädrans gullunge!

2009-07-20 @ 21:02:24
Postat av: Angelika

Men oj oj oj så duktig Lilla Leo är! Nu har vi ju hunnit missa massvis med framsteg på tiden vi varit borta! Återträff snarast!! hihi..



Vi är förövrigt hemma nu, så har ni tid över för en kaffe så slå en Pling! :-)

2009-07-21 @ 20:47:55
URL: http://angelpuss.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0