livstecken


Jag har haft en helt underbar "miniweekend" i Piteå. Träffat nära och kära och bara mått gott. Nu är vi tillbaka i Luleå (sedan igår). Idag kom Angelika, Robba och Alfred hit och vi promenderade ner till marknaden som var på fiskekyrkan. Även om jag kan tycka att det bara finns skräp där så gick det ändå pengar. Vi kom hem med 10 nya, spännande kryddor. Ja, ni läste rätt. Kryddor. Ja, behöver jag säga annat än att jag klättrar på ålderdomens stege? 
Leo fick även 3 nya t-shirtar. Hårdrockar t-shirtar. En hyllning till moster T och Markus. Ena riktiga hårdrocksfreak!
Men NU är det däremot shoppingstopp, åtminstone för Leo och mig. Under vistelsen i Pite och shoppingrundan fick Leo 3 par byxor, jag fick mig ett par sandaler, ett par jeans, ett linne och en tunika.

Tillbaka till marknaden. Helt jävla sinnessjukt att man skulle betala in sig (40spänn) för att gå in på barnlandet. Vad som fanns på barnlandet var en sliten, skrikande, gnisslande barnkarusell. Ni vet, den där klassikern. Man sitter på n grej (typ en häst, i en vagn osv) och snurrar runt, runt. Sen fanns det en hoppborg. Även den en klassiker. Föreställd en cowboy som rider på en häst. Ja, ni vet. Och ballonger. Men tro då för sjutton inte att det var gratis att göra alla dessa roliga aktiviteter. Nä, det enda man fick för dom dä 40 spännen var att komma innanför grinden. Ett karusellåk i den fallfärdiga karusellen kostade 20 kronor och en ballong 40 kronor. Sen fanns det även snordyr korv. Vilket jävla skämt!

Imorgon ska vi ta och färdigställa städningen, det är iofs bara golven kvar. Sen kommer farmor och Ari hit och sover. Dom ska nämligen bila ner till köping. Och på fredagmorgon ska vi åka till Ranua.. Eller något liknande. Ett zoo i Finland. Där dom har isbjörnar. Ska bli kul att göra nånting.

S, nu vet ni. Att vi lever och mår bra. Men framförallt njuter. Njuter av att vara tillsammans och hitta på saker med nära och kära.

Kommentarer
Postat av: Milo

När vi var där så behövde vi bara betala 40 kr, och så fick Havannah åka karusell så många gånger hon ville, inte betalade vi extra för det!

2009-07-09 @ 11:22:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0