Blod, svett ch tårar


Idag fick jag (vet inte hur länge Leo legat och roat sig själv) sovmorgon. När jag sneglade på klockan och såg att den var 08.20 flög jag nästan ur sängen och satte igång vattenkokaren. Vi bytte blöja och åt morgongröten.. Sen har Leo hunnit sova en stund och jag har hunnit röja bort lite och packa upp efter helgens äventyr.

Idag åt Leo en heeeeel flaska välling. Efter många om och men. Jag fick stå och vagga honom samtidigt som jag gav flaskan. Han tog, smuttade lite och blev sedan helt hysteriskt. Trots att det sprutade tårar och han slängde sig och totalvägrade fortsatte jag. Med tårar i ögonen fortsatte jag.. Jag var inställd på att han INTE skulle få bröstet utan skulle få nöja sig med välling. Och tillsist så tog han flaskan. Och han sög i sig ALLT innehåll. Utan en enda tår. Sen var han mammas solstråle igen.
Jag kände mig som en hemsk människa, en hemsk mamma. Men jag VET ju att det är vad som krävs. Man kan inte ge upp och ge med sig mitt i allt. Då kommer det aldrig att fungera. Och jag vet ju också att det bara kommer gå bättre och bättre med vällingen och att han tillsist kommer ta den utan att blinka.
Som tidigare sagt, blod, svett och tårar.

Nu ska jag ta hand om min lille kille som ligger på golvet och ropar. Sen ska vi gå och hälla upp ett bad!
På återseende.

Kommentarer
Postat av: angelika

Bra jobbat! Helt rätta tackter :-) Du ska se att han snart äter vällingen med gott humör, hihi!!

2009-06-01 @ 17:13:25
URL: http://angelpuss.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0