egentid


Efter jobbet så bytte jag bara av Markus. Det enda jag hann uppfatta var motorljudet och ett mummel om "fiska". Nä, men det var nästan så att han satt parkerad i bilen, beredd på att åka.
Jag och Leo roade oss bäst vi kunde. Leo hade inte vilat något sen 14, så han var hyfsat lättroad (not).. Men vi höll i varje fall ut till 18.30 innan han däckade efter en vällingflaska.

Jag har nyss pratat med karln och konstaterat att han håller sig inom kommunens murar.. iaf nu. Vilken lättnad! Till saken hör att han och Emil har både en och tre gånger smitit ur kommunen när dom bara skulle "kasta några kast". Sen ringer man och efterlyser honom 5,6 timmar senare och då är han helt plötsligt i Kalix eller på annan ort.

Jag har verkligen tagit vara på min egentid. Efter Leo lagt sig passade jag på att ta en lång, skön dusch. Fräschade till mig ordentligt. Nu doftar jag gott, mina naglar är klippta och filade, mitt ansikte har fått sig en mask, jag har smörjt in mig och pulat på. Med andra ord betyder det att jag är ledig från jobbet fram till lördag klockan 14. Hallefreakinlulja!

Förutom total renoveringen utav mig själv har jag legat på soffan och sett på skit-tv. Utan att någon suckat och stönat och kommenterat mina tv-val. Men nu börjar jag faktiskt bli rastlöst.. Att jag dessutom halvsomnade på soffan och väcktes av världens brak skrämmde mig ordentligt. Det visade sig vara grannen... Frågan är väl vad han egentligen körde på? Någon eller något?
Smällen påminde mig om att jag vaknade kallsvettig i natt, av en mardröm.. Jag hade så svårt att somna om eftersom jag var jävlat livrädd. Jag väckte Markus och fick komma in under hans täcke och där somnade jag om igen.. Min skatt.
I alla fall, så är det en återkommande dröm. Som handlar om döden. Och en grymt obehaglig människa som hela tiden finns i bakgrunden... Mer än så kan jag inte riktigt komma ihåg.

Nä, jag ska väl fortsätta min tvkväll.. Se finalen av Hell's kitchen och invänta min make och min mat. Det blev en väldigt enkel middag idag, chips stod på menyn. Varken gott eller särskilt mättande.
Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0