Godtrogen


Idag har jag, bevisat för mig själv och markus att jag ÄR smidig som en katt. Eftersom jag saknat min bikinilöverdel, bestämde jag mig imorse för att srpinga in på HM och köpa en ny, dagen till ära. Under bilfärden till stranden lyckades jag även få på mig den. Inte illa! Och den satt där den skulle..

När vi sedan parkerat bilen, tagit vårat pick och pack och kommit halvvägs ner till stranden säger M att han glömt låsa bilen. Jag tyckte han skulle springa tillbaka och låsa bilen medan han inte trodde att det var någon skulle skulle idas springa och känna på bildörrar. Och det enda vi hade i bilen av värde var markus fiskespö som "bara" kostade en sidsådär 4000 spänn. Och att inte förglömma hans plånbok, som innehöll en förmögenhet på hela 20 kr i kontanter!

Nåja, vi spenderade en helt underbar dag på stranden med våra allra bästa vänner och deras sötpojkar! Jag, Angelika och Vincent badade dessutom.. Det ni. Lina vs (badkrukan) Markus, 1-0. HA! Sug på den....

Efter några timmar i solen, ett avsked av familjen Björnfot/Larsson kom vi tillbaka till bilen för att se att den står kvar. Jag sliter upp ena bildörren bak för att lasta in väskan då jag ser att bildörren på andra sidan, dvs där Leo sitter står vidöppen. Så jag frågar Markus om han överhuvdtaget stängde dörren efter ha tagit ut Leo? Han svara att "Så går det då jag är stressad". Vadå inbjudan till alla biltjuvar. Här står våran bil inte bara olåst, dörren är även öppen så ni defenitivt inte ska missa att den står olåst. Iaf så gjorde vi en check, inga blitjuvar, allt fanns kvar. Till och med den skrynkliga tjugolappen. Slutet gott, allting gott.

Helt utpumpad var det jag som tog nattningen av Leo. Eftersom han bara sovit 30 minuter nere på stranden vid 12.30 var han extra rolig att ha hand om. Så jag bestämde mig för att ligga i sängen i sorummet och se tv tills han somnat. Sen skulle jag ta tag i tvätten och avsluta städningen vi påbörjat.
Denna gång satte jag Markus på dammtorkning och skötte dammsugandet själv. Detta är ett ganska bra koncept insåg jag. Jag satt och vikte tvätt medan markus for runt med trasan. När jag sedan kommer in till köket ser jag hur min man står coch torkar ur varenda lien vrå han kan tänka sig och muttrar att "Oj, här var det dammigt" när han dammar av ovanpå köksskåpen, eller längst in i tvbänkens gömmor, köksskåpen, skafferiet.. Ja, ni fattar. Det som egentligen hör till min höst, vår och vinterstädning har han nu betat av. Det blir minst sagt dammfritt när min man far fram! Jag tror jag ska sätta Markus på detta uppdrag nästa gång också.. och där nästa. Ja, ni förstår.
Tillbaka till läggningen. Jo, min tanke bakom att ligga och se på tv var för att Leo var så gnällig. Det kändes bekvämare att vara i sängen brevid och bara behöva vända på sig när Leo har kravlat iväg i sängen, bak och fram, hit och dit och fastnat med benen mellan spjölorna osv. Tydligen var det FÖR bekvämt.. Jag hann nog stänga mina två blå innan Leo somnat. Och där sov jag, som en stock.. fram till 23.00. Skönt vare! Insåg att jag glömt tvätten, men den hade Markus kommit ihåg. Och dammsugningen av lägenheten kirrar jag imorgonbitti. Det är ju jag som ska ta uppstigningen med Leo.
Nu har jag fixat med räkningarna, så även den här månaden har vi tak över huvudet. Det är ju kul!:-) Nu ska vi gå och lägga oss. Imorgon väntar ännu en dag på stranden, även denna gång med sällskap av familjen Björnfot/Larsson. Häligt värre!! Sen blir det jobba hela helgen lång. Mellan 13-22. Jag ska in klaga och vara bitter.. Har ju faktiskt fått tre helt underbart soliga dagar på stranden med världens bästa pojkar!!


Kommentarer
Postat av: Milo

Det märks att Marko liksom jag är från världens minsta byhåla-jag är också expert på att inte låsa efter mig! Haha!

2009-06-26 @ 22:33:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0