gräsänka


Ikväll blev man gräsänka.. Eller jag har ju Leo, men han ligger och sover sen flera timmar tillbaka. Så han är inget vidare sällskap.
Markus åkte till Gransjö.. i skogens skog. Mitt i ingenstanns. Han körde dit bilen i tanke på att vara nykter. Inte långt efter han anlänt ringde han mig och kollade om det var okej att han tog en öl, lämnade bilen och åkte hem med Lasse i natt.. Så kör Henka hem bilen imorgonbitti. Vad ska man säga? Det är inte min huvudvärk när han stiger upp med sin morgonglade son vid sextiden imorgonbitti.
Med andra ord har jag spenderat denna fredagkväll all by my self.. Har tröstätit. Chips och choklad och cola.. såklart. Sen har jag även tröstshoppat. Hamnade på Polarn och pyrets hemsida och klickade hem en beställning som förhoppningsvis kommer någon dag till veckan. Det blev en t-shirt, en kortärmad body och ett par shorts. Jag var väldigt nära att klicka hem en beställning från Villervalla också.. innan jag tog mitt förnuft till fånga och insåg att Leo inte behövde kläder för tusentals kronor. Så jag skippade den och tar det till hösten istället.
Jag måste verkligen göra en till utrensning av hans garderob och placera allt som han växt ur i en kartong på vinden. Men vem orkar i sån här värme? Alla är ju väl bekanta med den svenska sommaren - regn, regn, regn och lite mera regn. Så dessa unika soldagar har jag banne mig tänkt ta vara på. Varenda en ska spenderas UTE.
Imorgon nöjer vi oss dock med sol på gården och bad i badbaljan här ute. Men det duger det också, Jag ska ju trots allt i väg och jobba klockan 14.. Nä, jag är inte bitter... absolut inte. BLÄ

Nåja, såhär i sommarvärmen är det inte en jävel som ids sitta vid datorn - förutom jag då. Så det är väl lika bra att koppla ner och gå och lägga sig? Där spenderar jag varken pengar eller överdriver kalori-intaget, det enda rätta för mig med andra ord. Jag har spenderat nog med penniga för en dag. Bye bye!

Kommentarer
Postat av: mia

hoh..nu är jag uppe alldeles försent..kl är över 00.. ;P Jo, han skulle tydligen köra hem den..jo, jag jobbar lör,sön..börjar halv två imorgon..har sagt till henka att han måste vara hemma till tolv..så så mycket kan han inte dricka minsann ;) får väl se om han dyker upp i rätt tid imorgon. hehe. Dom kan inte hålla sig dom här rantajärvikillarna.. ;)Jo,om vi hade vetat det..hade ingen aning om att marco skulle dit förrän jag pratade med henka nu på kvällen. :) vad gör ni nästa helg?

2009-06-27 @ 00:18:11
URL: http://mida.blogg.se/
Postat av: angelika

Ja det blev ju som tight med tid osv. Alfred somnade som en stock när vi kom hem, och vi beställde oss mat från korvis :P



Vi får ta en fika någon annan dag ist. Då har man nånting att se fram emot, hihi...



Det är verkligen full rulle här nu, grabbarna (stora) är verkligen inte lugna en endaste stund, haha. Men men, det går då bra än så länge ;-)



Hoppas vi ses snart! pussa snygg leo från mig..

2009-06-27 @ 09:26:05
URL: http://angelpuss.webblogg.se/
Postat av: Milo

Ja precis, för ordet vidare till byborna.. :)

Johan har bara två veckors semester i sommar, i och med att han pluggar. Men han går bara skola tre dagar i veckan så det är rätt så förmånligt!

2009-06-27 @ 11:48:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0