"Papa, papa, papa..."


Egentligen är jag sjukt trött. Igårkväll cyklade jag som aldrig förr.. Jag trampade på så jäkla bra att benen darrade när jag steg av cykeln hemma. Dock tog det bara 23 minuter från storheden till Östermalm. Det är inte illa!
Nåja, kom i säng sent.. Strax efter 02. Leo den solstrålen vaknade vid 06.. Jag steg upp med han och efter en vällingflaska. blöjbyte och lite morgonmys tog jag tag i städningen. Så 3 h senare är här nu skinande rent. Som en helt ny lägenhet. Leo roade sig med att jaga mig i gåstolen och försvåra städningen så gott han kunde. Slet i dammsugar sladden, välte ut skurhinken, körde in i mina hälar.. Ja, ni vet. Det ska tilläggas att han skrattade HELA tiden. Skadeglad? :-)
Iaf så ligger han och sussar seda en stund tillbaka.. Jag borde egentligen göra desamma. Men jag har inte riktigt ro i kroppen. Egentligen är jag sjukt trött. Och om jag skulle orka med en 9timmars arbetsdag borde jag vila en stund.

Har jag berättat vilket Leos favorit "ord" är? "Papa, papa, papa, papa.." Det är vad han går runt och säger hela dagarna. När jag försöker med "mama, mama" så tittar han bara på mig och skrattar. Sen fortsätter han "papa, papa, papa".... Hm. För någon dag sedan låg vi i sängen och myste hela familjen då M tänder lampan. Detta var ju väldigt spännande eftersom han numera stirrar ut varenda lampa han ser. Så jag började att säga "lampa, lampa, lampa" och peka på lampan. Leo fattade ju inte bättre än att stirra på mitt finger, inte på lampan. Nåja, hur som helst säger han "ammmmmpa, ammmmmmpa". Helt häpen frågar jag M om han också hörde eller om det var jag som inbillade mig. Men nä, nog sa han "ammmmmmpa". Hur mycket jag än försökt så har det aldrig hänt igen. Det är ändå sjukt hur mycket dom snappar upp dom små liven..



Kommentarer
Postat av: mia

hehe..jo jag hörde att han åkte hem samtidigt som henka. ;) dessa karlar..ja jag tänkte om vi skulle hitta på nåt annars..Dom har lovat fint väder till nästa helg, än så länge iaf. ;) vi kanske hade kunnat hitta på nåt på dagen och sedan grilla på kvällen elr nåt sånt roligt? Men vi kan ju se närmare helgen..ifall ni åker elr inte. :)

2009-06-28 @ 21:17:50
Postat av: Josefine

Shoo...fullt rulle här i huset m o färdigställa! =)



Jag kan typ vilken kväll eller helg som helst. Jobbar oftast till 17, sen äta sen e ja ready! ;)



hör av dig! Maila eller ring! google me! ;)kram

2009-06-29 @ 23:13:36
URL: http://emjowa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0