Sliten mamma


Alltså jag har en son som har dom konstigaste sovställningarna. Igår till exempel när jag gick och la mig låg han på rygg, tvärs över spjälsängen. Benen vilade i kors på sängkanten. Konstigt att jag måste vakna minst 8 ggr/natt för att räta till honom. Då har han fastnat med ett ben mellan spjälorna, ligger på mage och vägrar rulla tillbaka själv (han ropar på mor sin då), med huvudet där egentligen fötterna ska vara.. Ja, listan kan göras lång. Sen vaknar har ju oftast för två nattmål. Idag var jag nära the breakingpoint. När Leo legat och skrikit och gnällt från halv sex var jag redo för blocket. Fast jag tog mitt förnuft till fånga, steg upp och gjorde en STOR flaska välling. Den slank ner utan en enda protest. Sen var han mammas solstråle igen. Men att somna kring 23, vakna en sisådär 8ggr/natt och kliva upp före skammen (vid 06) gör mig trött.. och på dåligt humör.
Dessutom har vi ett hushåll som liknar mer och mer ett krigsfält.
Tornadon har dragit fram. Jag väljer att döpa tornadon till Leo. Undrar just varför.
Men när Leo sov sin förmiddagslur kunde jag inte annat än inse att jag var totalt utmattad. Jag tror att jag slog igen ögonen jag också. Minns att jag låg och gluttade på "10 000 BC" när jag vaknade visades "Awake". Och det var just vad Leo var. Och det var dags för käk.
Nu ska jag förbruka den lilla energi jag har till att ta itu med städningen av hemmet. Har besämt mig för att kasta ut köksmattan. Den är ganska förstörd av Leomat. Blir inte att sätta in någon ny förrän han har ett bättre bordskick;-)

Eftersom Markus blev rätt så avis på min bruna ton, är det hans tur att besöka Suntan ikväll. Men det får han göra då Leo gått och lagt sig. Jag ska viga kvällen åt köttbullsbak. Sen ska jag i säng tidigt... pinsamt och förbjudet tidigt.
Nu blev det tyst i vagnen så jag antar att han har somnat. Dags to get down to buisness. Bye bye.


Kommentarer
Postat av: Angelika

Har skrivit en skriftlig Ursäkt i Stinas blogg ;-) hahaha...

2009-06-04 @ 10:58:38
URL: http://angelpuss.webblogg.se/
Postat av: mia

Hehe..jo,man borde kunna skylla på det..Man kan ju inte ha tid med allt här i livet. ;) Men jag var så pass hurtig att jag tog tag i tränandet igen idag! Har kommit hem på från mitt första pass för ett tag sedan! :) Tränade väldigt mycket nu innan jag fick veta att jag var gravid..Men sedan när jag blev gravid fick jag sånt illamående och var så trött jämt, så jag la ner det..Men har ändå stått och betalat avgift för kortet varje månad..så nu var det bara att återvända till gymmet! :) Sköönt var det med lite träning..Får se hur länge det blir att träna denna gång..blir nog lika slö igen om jag lyckas bli gravid snart igen. :) Men ett tag iaf. Ska köra järnet fram till semestern som börjar om ca. tre veckor! :) jo, vi kommer gärna och hälsar på någon dag..Ska ni vara hemma i helgen?

2009-06-04 @ 10:58:40
URL: http://mida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0