Skit dag


Dagen började med att jag kunde konstatera att Leo sovit hela natten utan nattflaska för andra natten i rad. Kan det vara ett slut på dessa vakna nätter? (Please, let it be).........
Att sedan klockan var halv sex och jag var mer död än levande la jag nästan inte ens märkte till då jag somnade om. Jag var dock så pass med att jag snoosade. Men jag har lyckats ändra min snooztid, så den ringer igen efter en halvtimme. Då jag fick upp min två blå hade klockan hunnit passera 06. I panik slet jag på kläderna, fixade till mig så jag såg hyfsat respektabel ut. Jag svor över att bussarna hade gått över till sommartid och att den första bussen ut till storheden inte går förrän 08.30. (För det hade jag minsann kollat upp) Ännu mer svor jag över att det var motvind hela vägen.. Och jag var redo att bryta ihop när storhedsbussen brummade förbi mig strax efter 07 på morgonen? Vad FAAAAAAAAAAN.
Så jag kollade upp tiderna igen, och kunde konstatera att bussarna går.
Efter en SÅ lyckad morgon brukar dagen fortsätta i samma stil, mycket riktigt. En kass, jävla skit dag. Stress till tusen. Dessutom kom jag inte från jobbet förrän 17.45, dvs 45 minuters övertid.
Vändningen kom när jag steg in genom dörren (efter att ha svurit hela vägen hem för dessa jävla småkryp som fastnar i min mun, mina ögon och mitt hår) och möttes av en allt annat än nöjd lillkille. Men så fort han såg mamma sken han upp som en sol.. Och skulle vara i min famn resten av kvällen. Min gullunge. Det är just då som jag frågar mig själv om det är värt det...... Jag vill så gärna vara hemma med Leo. Inte jobba. Fast Markus vill såklart också vara hemma med Leo. Och det måste han ju få. Det vill jag att han ska vara. Jag är så lycklig, dels för att vi har möjlighet att Markus kan vara hemma och för att Leo har en så engagerad pappa som vill vara hemma med honom. Men i augusti så är det ombytta roller igen. Jag tar över och är hemma med Leo och Markus tar över rollen som familjeförsörjaren igen:-)

Nåja, nu ska jag slösurfa lite innan det är dags för sängen. Imorgon väntar en ny arbetsdag. 7.30-17.00. Men sen är jag ledig ons, tors, fredag. Då ska jag mysa med min familj. Sen ska vi hinna med att tvätta, städa och gå på föreningsstämma.
På tal om våran förening så flyttar ett par, bland annat en som satt i styrelsen. Så en annan styrelseledamot knackade på dörren idag och frågade om Markus var intresserad av att gå med i styrelsen. Men på något vänster så sitter tydligen jag numera i styrelsen. Ja, vad ska jag säga? Ett resultat av att Markus sålde in mig och jag själv är riktigt kass på att säga nej. Nåja.. 




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0